اخبار و مقالات

10 چیزی که باید راجع به Eternals بدانید

۳۰ مرداد ۱۴۰۰ 0 1155
توسط : کمیک فارسی

 

مقدمه: دنیای سینمایی عظیم مارول مدت ها است که وارد فاز جدید خود شده و ما شاهد ورود گروه ها و شخصیت هایی هستیم که ممکن است برای بسیاری از طرفداران دنیای سینمایی مارول که قبلاً کمیک های این شخصیت ها را مطالعه نکرده اند نا آشنا باشند. اخیراً شاهد انتشار تریلر آخر فیلم جدید مارول یعنی فیلم سینمایی Eternals بودیم و به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم تا برای شما در یک مقاله "10 چیزی که باید راجع به Eternals بدانید" را توضیح بدهیم. اگر شما هم مثل من به تاریخ، خدایان افسانه ای و همچنین قهرمانان علاقه دارید Eternals مخصوص شما است، من سعی کرده ام که این مقاله را طوری بنویسم که هم شما را برای دیدن فیلم سینمایی Eternals و هم خواندن کمیک های آنها کاملاً آماده کند. پس در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید...

 

10- خدایان جدید (New Gods)

کمیک های Eternals توسط نابغه ی دنیای کمیک یعنی جک کربی خلق شدند اما چند سال قبل تر از آنکه کربی Eternals را خلق کند کمیک های دیگری را نیز به نام New Gods برای انتشارات دیسی کار کرده بود که شباهت فاحشی به سری کمیک های Eternals داشت. در واقع خلق کردن داستان های این سبکی به کربی اجازه کاوش و نو آوری های بیشتری در دنیای کمیک میداد، استفاده از شخصیت های مشابه شخصیت های افسانه ای داستان های اسکاندیناوی و ورود شخصیت های شبه خدایی به دنیای کمیک همه جزو دست آورد هایی بود که کربی بوسیله ی خلق داستان هایی همچون New Gods و Eternals به آنها دست پیدا کرد.

 

9- تانوس (Thanos)

حقیقتی که شاید برایتان جالب باشد این است که ابر خبیث بزرگ و بی رحم کمیک های مارول در واقع خودش... عضوی از Eternals است! بله! درست خواندید، تانوس در واقع یک Eternals با نژاد تایتانی است. تانوس آخرین بازمانده از نسل تایتان های Eternals است، تانوس نه تنها به Eternals مربوط است بلکه به دشمن آنها یعنی Deviants هم ارتباط دارد. (به احتمال زیاد ما در دنیای سینمایی مارول شاهد مبارزه ی Eternals با گروه Deviants خواهیم بود.) تانوس در واقع با سندرومی به همین نام بزرگ شد و در واقع شاید بتوان تانوس را تنها Eternals ای دانست که به سندروم Deviant مبتلا شده است. البته به نظر نمی آید که ما در دنیای سینمایی مارول شاهد برملا شدن این حقیقت باشیم که تانوس در واقع عضوی از Eternals بوده و به این سندروم مبتلا شده است چون با اطلاعات اندکی که از فیلم Eternals در دست هست گمان می رود که راه تانوس و Deviants حداقل در دنیای سینمایی مارول از یکدیگر جدا می باشد.

 

8- سلستیال ها (The Celestials)

زمانی که اسم Eternals می آید نمی توان تا نام سلستیال ها را در کنار نام آنها نیاورد. در واقع به ساده ترین شکل ممکن اگر بخواهم توضیح بدهم، میلیون ها سال قبل موجوداتی خدا مانند به نام سلستیال ها به زمین آمدند و روی انسان های آن زمان آزمایشاتی پیچیده انجام دادند، نتیجه ی این آزمایشات بوجود آوردن دو شاخه ی متفاوت از موجودات شد که یکی از این شاخه ها Eternals نام داشتند. در نتیجه میتوان سلستیال ها را خالق و بوجود آورنده ی اصلی Eternals دانست. قدرتی که سلستیال ها طی آزمایشات خودشان به Eternals دادند قدرت هایی بی همتا است، از نا میرا و فنا پذیر شدن گرفته تا تکنولوژی فوق پیش رفته و از همه هم تر قدرت کنترل کردن هر چیزی در اطرافشان، قدرت کنترل هر اتم از هر چیزی که قادر به تصور آن هستید!

 

7- دیویانت ها (The Deviants)

به خاطر دارید که در مورد قبلی از خلق دو شاخه از موجودات به دست سلستیال‌ها حرف زدم؟ خب، نام آن شاخه‌ی دیگر دیویانت ها است، دشمنی اصلی Eternals و شاید یکی از قدرت مند ترین خبیثان دنیای کمیک های مارول. (اگر می خواهید قدرت واقعی آنها را بفهمید تصور کنید که تانوس فقط یک عضو از گروه دیویانت ها بوده است!) جالب است بدانید تاریخچه ی حضور دیویانت ها در دنیای کمیک های ماورل به همان اولین شماره ی کمیک های Eternals باز میگردد، در واقع میتوان گفت که دیویانت ها از همان ابتدای خلق Eternals در داستان های مارول به عنوان دشمنان آنها حضور داشته اند و نقش مهم و کلیدی ای در داستان های Eternals ایفا میکنند. همانطور که گفتم ریشه ی خلق دیویانت ها سلستیال ها هستند اما دلیل دو شاخه شدن آنها از Eternals چیست؟ در واقع Eternals حاصل آزمایش بر روی نسلی از بشر هستند که امروزه شاهد تکامل روز به روز آن هستیم اما دیویانت ها حاصل آزمایش سلستیال ها بر روی انسان های اولیه ی میمون نما هستند، که همانطور که می بینید سر انجام خوشی نداشته است. در کل میتوان دیویانت ها را هیولا هایی دانست که دشمنان قسم خورده ی Eternals هستند.

 

6- آنها در این کهکشان تنها نیستند!

همانطوری که Eternals ها در زمین تنها نیستند و ما دیویانت ها را در کنار آنها داریم، باید بگویم که آنها در کهکشان هم تنها نیستند و بجز Eternals های زمینی ای که ما می شناسیم، سلستیال ها در سیاره ها و نقاط دیگر کهکشان هم دست به آزمایش رو گونه های دیگر زده اند و حاصل آن Eternals های دیگری است. شاید بتوان شناخته شده ترین Eternals های غیر زمینی کمیک های مارول را Eternals های نژاد کری (Kree) و یا نژاد اسکرال (Skrull) ها دانست. در واقع سلستیال ها با این کار خود رد خودشان را در جای جای کهکشان گذاشته اند و هر سیاره و هر قسمتی از کیهان یک گروه Eternals ویژه ی خود دارد.

 

5- اولین کمیکی که باید از Eternals بخوانید!

فکر میکنم مسخره است که بخواهم از Eternals برایتان حرف بزنم و راجع به کمیک های خواندنی آنها برایتان نگویم. به نظرم بهتر است اگر می خواهید برای اولین بار کمیک های Eternals را بخوانید و برای دیدن فیلم آماده باشید، از کمیک های کلاسیک Eternals در سال 1985 شروع کنید، به خصوص سری دوم این داستان ها را که به خوبی جوهره ی داستان های Eternals را در خودشان دارند و قطعاً از خواندن آنها لذت خواهید برد. این مجموعه ی 12 قسمتی به خوبی جنگ بین Eternals و دیویانت ها را به شما نشان میدهد و علاوه بر آن شما را با گذشته و تاریخچه ی Eternals ها نیز آشنا میکند. اگر این کمیک ها را خواندید و جذب داستان های Eternals شدید حتماً به شما کمیک های Eternals نوشته ی نویسنده ی افسانه ای دنیای کمیک یعنی نیل گیمن را نیز پیشنهاد میکنم! (سری محبوب خودم.)

 

4- آنها واقعاً کیستند؟!

حالا شما راجع به تاریخچه و خالقان Eternals می دانید، همچنین دیگر میدانید که Eternals گروهی گسترده در پهنای کهکشان هستند، اما سوال اصلی این است که "قهرمانانی که ما در زمین به عنوان گروه Eternals می شناسیم کیستند و از کجا آمده اند؟" در واقع شخصیت های Eternals های زمینی برگرفته شده از اساتید و پیامبران بزرگ است، بگذارید بیشتر توضیح بدهم؛ برای مثال شخصیت ایکاریس (Ikaris) بر گرفته شده از شخصیت حضرت نوح (ع) سلام است که میتوان گفت بطور مستقیم از انجیل اقتباس شده، سرسی (Sersi) از یک جادوگر باستانی به همین نام (اما با تلفظی متفاوت) برگرفته شده، زورس (Zuras) از خدای باستانی یونان یعنی زئوس برگرفته شده و همچنین دختر او تینا (Thena) هم از شخصیت دختر زئوس افسانه ای برگرفته شده، کینگو (Kingo) از افسانه های ژاپنی سامورائی اقتباس شده و... صد ها نمونه ی دیگر. در واقع Eternals های زمینی همگی نشانه ی کوچکتر اساطیر کره زمین هستند.

 

3- هدف آنها چیست؟

شاید از خودتان سوال کرده باشید اصلاً سلستیال ها برای چه Eternals ها را خلق کردند؟ آیا این فقط یک آزمایش شبیه به صد ها آزمایش دانشمندان دیوانه ی دیگر بوده؟ آیا فقط برای تفریح آنها را خلق کردند؟ خیر. در افسانه های Eternals آمده است که سلستیال ها آنها را برای این بوجود آوردند که قهرمانان و محافظان زمین باشند همانطور که در افسانه ی دیویانت ها آمده است که سلستیال ها آنها را برای پایان دادن به زمین خلق کرده اند. در واقع نقطه ی متضاد بین این دو شاخه همین است. در واقع هدف اصلی خلق Eternals ها بوجود آمدن موجوداتی خدا مانند بوده است که از سیاره خودشان و مردمشان محافظت کنند و اجازه ندهند هیچ خطری حتی دیویانت ها آنها را تهدید کنند.

 

2- هدف واقعی آنها چیست؟ً!

در کمیک های اونجرز جیسون آرون که در سال 2018 منتشر شد هدف واقعی خلق شدن Eternals ها برملا شد، برملا شدن این حقیقت باعث به جنون کشیده شدن Eternals ها و کشته شدن آنها به دست یکدیگر شد! در این کمیک های مشخص شد که در واقع سلستیال ها Eternals ها را فقط برای محافظت از سیاره ی خودشان زمین خلق نکرده اند و در واقع هدف اصلی خلق آنها استفاده ی سلستیال ها از آنها به عنوان سلاح بوده است! در شماره ی چهارم این کمیک ها وقتی آیرون من تمامی اعضای گروه Eternals ها را نیمه جان پیدا کرد وقتی از ایکاریس سوال کرد که چه اتفاقی افتاده ایکاریس پاسخ داد: "حقیقت ما رو نابود کرد!". در ادامه ی داستان مشخص شد که سلستیال ها Eternals را برای این خلق کرده بودند که علیه دشمن دیرینه ی خود یعنی هرد ها (The Horde) استفاده کنند (در داستان های مارول همانطور که سلستیال ها نماد سازندگی هستند، هرد ها نماد خرابی و ویران کنندگی اند!). این کمیک به خوانندگان نشان داد که چنین حقیقت تاریکی حتی میتواند Eternals ها را نیز نابود کنند و سر انجام کسانی که از همه ی موجودات عالم قدرتمند تر بودند به دست خودشان نابود شدند!

 

1- کمیک های جدید Eternals محشر هستند!

سال 2021 برای طرفداران Eternals بهترین سال در تاریخ داستان های این گروه بوده است! زیرا علاوه بر ساخته شدن فیلم سینمایی اختصاصی Eternals در این سال، شخصیت های Eternals در دنیای کمیک های مارول هم از مرگ بازگشته اند و طرفدارانشان میتوانند داستان های آنها را در سری کمیک های جدید مارول دنبال کنند. کمیک های جدید Eternals به نویسندگی کیرون گیلن (Kieron Gillen) و طراحی های شگفت انگیز اساد ریبیک (Esad Ribic) جزو بهترین داستان های تاریخ Eternals به شمار می روند. این داستان ها از ابتدای سال جدید میلادی منتشر شده اند و در نتیجه برای خواندن آنها هنوز هم دیر نیست، اگرهم بخواهم نکته ای راجع به این سری جدید بگویم که شما را بیشتر برای خواندن آن مشتاق کنم این است که در این سری جدید Eternals ها به جنگ یک گونه ی بسیار قدرتمند از دیویانت ها می روند، می توانید حدس بزنید چه کسی را می گویم؟ درست فهمیدید... تانوس! تایتان دیوانه! پس به هیچ وجه این سری کمیک ها را از دست ندهید!

 

نظر شما چیست؟

چقدر برای دیدن فیلم سینمایی Eternals هیجان دارید؟

Eternals مورد علاقه ی شما کیست؟

شما با این گروه آشنایی داشتید یا خیر؟

 

نویسنده: امیرعلی آصفی

اشتراک خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار کمیک ایمیل خود را وارد کنید