اخبار و مقالات

5 شماره ی برتر کمیک های مردگان متحرک

۲۸ مرداد ۱۴۰۰ 0 976
توسط : کمیک فارسی

مقدمه: تقریباً غیر ممکن است که از طرفداران دنیای کمیک باشید و اسم سری کمیک های محبوب مردگان متحرک The Walking Dead را نشنیده باشید. کمیک های مردگان متحرک تا کنون جوایز زیادی دریافت کرده اند، به طوری که در بین بهترین سری های کمیک بوکی تاریخ دنیای کمیک قطعاً نام آن را خواهید دید. کمیک هایی خاص و جذاب در سبک آخر الزمانی که توسط نویسنده ی نابغه رابرت کرکمن خلق شده اند. سرانجام سری کمیک های مردگان متحرک هم در ماه جولای سال 2019 بعد از 193 شماره به اتمام رسیدند و تنها چیزی که از خود باقی گذاشتند گنجینه ای ارزشمند از کمیک های جذاب و خواندنی بود. اما در میان این 193 شماره قطعاً شماره هایی هم به چشم می خورد که بتوان به آنها لقب شاهکار را داد و آنها را یک سر و گردن از دیگر شماره ها بالا تر دانست، امروز به کمک این مقاله قصد داریم تا به شما 5 شماره ی برتر کمیک های مردگان متحرک را معرفی کنیم...

 

5- شماره ی #193

بعد از تمام پیچ و خم ها و بالا و پایین هایی که کمیک های مردگان متحرک در طول 193 شماره شان طی کردند می توان گفت که پایان مردگان متحرک... پایان پر قدرتی است. این شماره در واقع مثل پلی است میان دنیای آخرالزمانی کمیک های مردگان متحرک به آینده، کمیکی که در واقع نماد برخاستن دوباره ی تمدن انسانی در مقابل دنیای آشفته ی آخر الزمانی است.

داستان این شماره از دید بزرگسالی کارل روایت میشود، و بهترین داستان ممکن را برای خوانندگانی که به مدت یک دهه داستان های مردگان متحرک را دنبال می کردند روایت میکند. این کمیک دقیقاً به مقدار کافی سرنوشت برخی از شخصیت ها را روایت میکند و حدس زدن سرنوشت برخی از آنها را به عهده ی خواننده میگذارد و به خوبی هر چه تمام تر به داستان مردگان متحرک پایان میدهد.

 

4- شماره ی #65

بدون شک ریک گرایمز جدا از اینکه بهترین شخصیت سری کمیک های مردگان متحرک است، یکی از ترسناک ترین آنها نیز هست و شماره ی 65 سری کمیک های مردگان متحرک مهر تأییدی بر این ادعا است. در این شماره به خوانندگان ثابت شد که کلانتر ریک گرایمز تا چه حد می تواند برای بقا و زنده ماندن تلاش کند.

این شماره در واقع یکی از شماره های آرک “Fear The Hunters” مردگان متحرک بود و موضوع آن حول تعقیب و گریز گروه شکارچیان آدم خوار و گروه ریک گرایمز در جنگل می گشت. داستان این شماره بسیار جذاب بود و به زانو در آوردن گروه شکارچیان توسط گروه کلانتر گرایمز را روایت می کرد، البته به خشن ترین شکل ممکن. به واسطه ی این شماره خوانندگان به فکر فرو رفتند و در ذهن آنها مرز بین خوبی و بدی کمی کم رنگ تر شد، چرا که به آنها نشان داده شد که خشونت و بی رحمی بخشی جدا نشدنی از تلاش برای بقا و زنده ماندن هستند.

 

3- شماره ی #1

قطعاً همه شما علاقمندان کمیک های مردگان متحرک اولین کمیکی که از این سری جذاب در سایت کمیک فارسی مطالعه کردید را به یاد دارید، بله منظور شماره ی اول کمیک های مردگان متحرک است. در خلاصه ی داستان نسخه ی ترجمه شده ی این کمیک در سایت این طور می خوانیم:

 

"دنیایی که ما می شناختیم از بین رفته است. دنیایی که در آن تجارت و نیاز های روزمره جریان داشت به دنیایی تبدیل شده که در آن زنده ماندن و بقا و مسئولیت پذیری مهم ترین هدف هر انسانی به حساب می آید. یک اپیدمی سراسر جهان را فراگرفته و باعث شده مردگان از گور برخیزند و از زندگان تغذیه کنند. ریک گرایمز که یک کلانتر محلی می باشد بعد از تیر خوردن در یک ماموریت تعقیب و گریز، به کما می رود. او پس از بیدار شدن خودش را در بیمارستانی خالی می بیند که هیچ انسان زنده ای در آن وجود ندارد... اما پر از مردگانی است که زنده شده اند..."

 

مهم ترین عنصری که این کمیک را با تمامی شماره های دیگر سری مرگان متحرک متمایز میکند، سبک ارائه داستانی منحصر به فرد آن است که قبل تر از آن در هیچ کمیک دیگری دیده نشده بود.

هر یک از خوانندگان جدید سری مردگان متحرک بخواهند تا خواندن این کمیک را شروع کنند چاره ای جز شروع کردن از شماره ی 1 را ندارند. چون که علاوه بر داستان کمیک، معرفی شیوه ی روایت داستان مردگان متحرک هم از این شماره آغاز می شود و شما در واقع با خواندن این شماره نحوه ی خواندن کمیک های مردگان متحرک را نیز فرا می گیرید. داستانی پر از غافلگیری و فراز و نشیب.

 

2- شماره ی #144

در کمیک های مردگان متحرک بار ها اتفاق افتاده است که اوضاع از کنترل ریک و گروهش خارج شود اما شاید بتوان یکی از شاخص ترین این دفعات را وقایع کمیک شماره ی 144 مردگان متحرک دانست. از داستان این شماره بطور مستقیم در سریال تلوزیونی مردگان متحرک نیز استفاده شده و دیدن صحنه های این کمیک چه در خود کمیک و چه در صفحه ی تلویزیون همیشه تدایی گر ترس و دلهره در دل طرفداران مردگان متحرک بوده است.

صحنه ای که ریک سر بریده ی اعضای گروه و دوستانش را بر سر نیزه هایی که در مرز بین مردم خودش و زمزمه کننده ها قرار داده شده می بیند، در واقع به یکی از شاخص ترین صحنه های مردگان متحرک تبدیل گشته. حقیقتاً شماره ی 144 مردگان متحرک قصد دارد تا به خوانندگان خبر جدی بودن تهدید آلفا (رهبر گروه زمزمه کننده ها) برای گروه کلانتر گرایمز را بدهد. شاید در این شماره بود که ریک بعد از مدت ها مانند حمله ی فرماندار به زندان حس کرد که همه ی آن چیزی که این مدت برای ساختنش تلاش کرده است در خطر است!

 

1- شماره ی #100

کمیک های مردگان متحرک عناصر زیادی در دل خود دارند که آنها را با دیگر کمیک های متمایز میکنند اما شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین این عناصر شخصیت منفی بزرگ سری داستان های مردگان متحرک است، قاطعانه می توان گفت که نیگان یکی از آنتاگونیست های انگشت شماری است که به اندازه ی پروتاگونیست های داستانش برای خودش طرفدار دارد. در واقع اولین حضور نیگان در کمیک های مردگان متحرک مانند یک سیلی برای خط داستانی کمیک ها و صد البته گروه کلانتر ریک گرایمز عمل نمود.

بعد از یک مقدمه چینی طولانی در داستان های مردگان متحرک سرانجام در شماره ی 100 کمیک های مردگان متحرک، نیگان وارد شد. حتی ورود او به داستان های مردگان متحرک هم مشابه آنتاگونیست های دیگر دنیای کمیک نبود و متلاشی کردن جمجمه ی گلن در مقابل دوستانش آغاز شد! درست برعکس آنتاگونیست های دیگر داستان های مردگان متحرک نیگان شخصیتی پر حرف، گستاخ و بذله گو بود، شاید به خاطر همه ی این خصوصیات ویژه بود که خوانندگان به او علاقه مند شدند و وی توانست نامش را در صدر لیست آنتاگونیست های داستان های مردگان متحرک ثبت کند. در واقع به شما پیشنهاد میکنم حتی اگر یک شماره هم از داستان های مردگان متحرک را نخوانده اید، خواندن شماره ی 100 این کمیک ها را از دست ندهید و حداقل یک بار آن را بخوانید!

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نظر شما درباره ی این 5 شماره چه بود؟

شماره های دیگری هستند که بخواهید به این لیست اضافه کنید؟

 

نویسنده: امیرعلی آصفی

اشتراک خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار کمیک ایمیل خود را وارد کنید