اخبار و مقالات

10 حالتی که Eternals می‌توانند MCU را تغییر بدهند!

۲۹ شهریور ۱۴۰۰ 0 1123
توسط : کمیک فارسی

 

مقدمه: دنیای سینمایی مارول یا همان MCU از ابتدای شروع شدن خودش توانسته تا دنیای طرفدران کمیک بوک و همچنین دنیای عظیم سینمای هالییود را دستخوش تغییراتی بکند، اما این بار بعد از تمام شدن فاز آخر فیلم های مارول ما هواداران شاهد معرفی عناوین جدید این دنیای سینمایی بودیم اما شاید بتوان مهم ترین این عناوین را فیلم سینمایی Eternals دانست. این امر فقط بخاطر قدرتمند بودن شخصیت های داستان های Eternals نیست بلکه به این خاطر است که از شواهد پیداست که مارول و کوین فایگی تخم مرغ های زیادی را در سبد این فیلم گذاشته اند. در واقع شاید بتوان Eternals را اونجرز جدید فاز سینمایی تازه ی مارول دانست. در این مقاله 10 تئوری یا همان فرضیه ای را که Eternals می توانند دنیای سینمایی مارول را به کمک آنها تغییر بدهند را با یکدیگر مرور خواهیم کرد، پس با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید...

 

10- ورود مارول به ساختن فیلم های تجربی بیشتر!

Chloé Zhao کارگردان آسیایی تبار فیلم سینمایی Eternals در یکی از مصاحبه هایی که انجام داده اینطور می گوید: "من از زمان کودکی طرفدار دنیای انیمه و کمیک بودم و همچنین در یک دهه اخیر دنیای سینمایی مارول را دنبال می کردم و همیشه دوست داشتم تا نقشی در این دنیای سینمایی ایفا کنم، و به نظرم Eternals برای من همان پروژه ی مناسب در زمانی مناسب بود.". دنیای سینمایی مارول از همان ابتدای کارش دست به اقداماتی اعجاب انگیز در دنیای سینما زد، از پرداختن به ژانر ها و سبک های فیلم سازی متفاوت به کمک کارگردان های کار بلد تا معروف کردن شخصیت های درجه چندم کمیک هایش مثل اتفاقی که برای سری "نگهبانان کهکشان" افتاد. مارول در فاز جدید فیلم هایش هم دست از نو آوری کردن برنداشته است و این بار کارگردان برنده ی اسکار یعنی Chloé Zhao را روی صندلی کارگردانی فیلم جدیدش Eternals نشانده است. از تصاویری که تا کنون از فیلم Eternals دیده ایم تقریباً می توان حدس زد که خانم ژائو سبک فیلم سازی همیشگی اش را با نوع فیلم سازی تخیلی معمول در فیلم های مارول آمیخته و فقط باید منتظر نتیجه بود و دید که آیا این فیلم می تواند مسیر فیلم هایی همچون "پلنگ سیاه" را دنبال کند و در جشنواره هایی مثل اسکار نامزد جایزه بشود یا خیر؟ اگر این اتفاق بیافتد ما در آینده شاهد ساخته شدن فیلم های تجربی بیشتری از سوی استودیوی فیلم سازی مارول خواهیم بود!

 

9- یک پل ارتباطی میان باقی شخصیت ها!

در مقاله ی "10 چیزی که باید راجع به Eternals بدانید" راجع به خواستگاه و خالقان Eternals صحبت کردم، در واقع Eternals به دست سلستایل ها خلق شدند در واقع میلیون ها سال قبل موجوداتی خدا مانند به نام سلستیال ها به زمین آمدند و روی انسان های آن زمان آزمایشاتی پیچیده انجام دادند، نتیجه ی این آزمایشات بوجود آوردن دو شاخه ی متفاوت از موجودات شد که یکی از این شاخه ها Eternals نام داشتند. قبل از فیلم Eternals هم ما در دنیای سینمایی مارول شاهد اشاره به سلستیال ها بودیم، همانطور که به یاد دارید در قسمت دوم فیلم نگهبانان کهکشان پدر پیتر کوییل که ایگو (سیاره ی زنده) نام دارد به او می گوید که وی از نژاد سلستیال ها است. همچنین در قسمت اول نگهبانان کهکشان هم شاهد سیاره ی No Where بودیم که طبق توضیحاتی که گامورا داد این سیاره بر سطح جمجمه ی یک سلستیال ساخته شده است. بنا بر این با توجه به خلق شدن Eternals به دست سلستیال ها شاید ما در این فیلم شاهد اشارات بیشتری به سلستیال ها، سنگ های بی نهایت ساخته ی دست آنها و شاید حتی آزگارد و اودین باشیم.

 

8- هزاران سال عقبه ی داستانی!

با وجود اینکه Eternals در دنیای سینمایی مارول جدید هستند اما در تریلر اول این فیلم گفته شد که آنها بیش هفت هزار سال در میان انسان ها پنهان شده بودند و همانطوری که در امور انسان ها هیچ دخالت مستقیمی نمی کردند در پیدایش تمدن به انسان ها کمک کرده اند و ابزار آلات زیادی را در اختیار آنان گذاشته اند. بنا بر این احتمال اینکه نقش Eternals در اتفاقاتی که ما در دنیای سینمایی مارول شاهدش بودیم برملا بشود نیز هست، درست مانند نقش جادوگران در نبرد نیویورک علیه ارتش لوکی که ما در فیلم آخر اونجرز، یعنی اونجرز: پایان بازی تازه به آن پی بردیم. در حقیقت ما میتوانیم شاهد برملا شدن نقش Eternals در بسیاری از اتفاقات تاریخی مانند جنگ جهانی دوم و... باشیم؛ البته یک فیلم مدت کوتاهی برای پرداختن به هفت هزار سال تاریخ پنهان را دارد، در نتیجه شاید ما در آینده شاهد ستاخته شدن پیش در آمد ها و یا اسپین آف هایی از فیلم سینمایی Eternals باشیم که به این سوالات بی جوابمان پاسخ بدهند.

 

7- کهکشانی تر شدن دنیای سینمایی مارول!

با وجود محبوبیت فراوان دنیای سینمایی مارول اغلب فیلم های این استودیو بیشتر محدود به سیاره ی زمین بوده اند و بجز سری نگهبانان کهکشان، فیلم کاپیتان مارول و همچنین قسمت سوم فیلم های ثور یعنی فیلم ثور: رگنوراک دنیای فضایی فیلم های مارول کمتر به ما نشان داده شده است. در ابتدا قرار بود تا قسمت سوم سری نگهبانان کهکشان استارت معرفی دنیای فضایی عظیم مارول را بزند اما به دلیل تاخیر خوردن این فیلم، انگار این وظیفه بر گردن فیلم Eternals افتاده است. با اینکه اغلب شخصیت های گروه Eternals دنیای سینمایی مارول زمینی هستند اما خاستگاه و تاریخچه ی آنها به فضا و کهکشان باز می گردد و این فیلم راه خوبی برای گسترده تر کردن دنیای سینمایی مارول است!

 

6- دیویانت ها (The Deviants)

باز هم در مقاله ی "10 چیزی که باید راجع به Eternals بدانید" درباره ی نژاد دیویانت ها اینطور می خوانیم: " تاریخچه ی حضور دیویانت ها در دنیای کمیک های ماورل به همان اولین شماره ی کمیک های Eternals باز میگردد، در واقع میتوان گفت که دیویانت ها از همان ابتدای خلق Eternals در داستان های مارول به عنوان دشمنان آنها حضور داشته اند و نقش مهم و کلیدی ای در داستان های Eternals ایفا میکنند.". دیویانت ها هم درست مانند Eternals توسط سلستیال ها خلق شده اند و شاید بتوان آنها را یکی از مخوف ترین خیبثان داستان های مارول دانست! با توجه به پتانسیل بالای دیویانت ها شاید بتوان آنها را یکی از شخصیت های خبیث بلند مدت این فاز از دنیای سینمایی مارول دانست و شاید مارول برای این گروه در فیلم های آینده اش هم برنامه های زیادی داشته باشد، زیرا تا کنون مارول ثابت کرده که در استفاده از پتانسیل پنهان شخصیت های خبیثی همچون اسکرال ها برنامه ی بلند مدت فیلم هایش، استاد است!

 

5- چهار شگفت انگیز و گالاکتوس!

خاستگاه قدرت Eternals ها امواج کیهانی است، درست مانند اولین خانواده ی کمیک های مارول یعنی گروه چهار شگفت انگیز! شاید مطرح شدن قدرت های کیهانی در فیلم Eternals راه را برای معرفی این گروه محبوب کمیک های مارول هم کمی هموار تر کند، زیرا اعضای چهار شگفت انگیز هم زمانی که در فضا بودند از طریق امواج کیهانی قدرت هایشان را بدست آوردند، همچنین شاید ما بخاطر مطرح شدن ایده ی قدرت های کیهانی شاهد حضور شخصیت هایی مثل موج سوار نقره ای در فیلم های آینده ی دنیای سینمایی مارول باشیم. ولی از همه مهم تر بزرگترین دشمن چهار شگفت انگیز یعنی گالاکتوس هم خاستگاهی کیهانی دارد و یکی از تهدیدات اصلی دنیای کمیک های مارول به شمار می رود. منطقی است که چون Eternals زمانی که تانوس به زمین حمله کرده بود به جنگ او نرفتند اینبار این اشتباه را تکرار نکنند و برای روبرو شدن با تهدید جدی ای مثل گالاکتوس پا به میدان نبرد بگذارند!

 

4- ایکس من (The X-Men)

اگر فراموش نکرده باشید مدتی پیش کمپانی دیزنی که استودیوی فیلم سازی مارول هم زیر مجموعه ای از آن است موفق شد تا در قرار دادی تاریخی کمپانی بزرگ فاکس را بخرد! کمپانی ای که پیش از این رایت فیلم های سینمایی ای مثل چهار شگفت انگیز و یا ایکس من را در دست داشت، اما حالا این کمپانی در دست دیزنی است. پس بنا بر این درست مانند انتظار برای حضور چهار شگفت انگیز در فیلم های آینده ی مارول می توان به حضور ایکس من ها در فاز های آینده ی دنیای سینمایی مارول نیز امید داشت. در سریال واندا ویژن اندکی به موضوع جهش یافتگان و بودن ژن جهش یافتگی در خون واندا پرداخته شد اما برای معرفی گروهی به بزرگی ایکس من چیزی بیشتر از این لازم است. شاید ترفند فیلم Eternals به کار فیلم های آینده ی ایکس من هم بیایند و بعد ها ایده ی زندگی جهش یافتگان در خفا درست مثل Eternals هم مطرح بشود.

 

3- بلک نایت (The Black Knight)

شاید مهم ترین نقش فیلم Eternals را بتوان نقش شخصیت بلک نایت دانست که بازیگر محبوب نقش جان اسنو در سریال بازی تخت و تاج یعنی کیت هرینگتون (Kit Harington) آن را ایفا میکند. بلک نایت جنگجویی افسانه ای است که قدرت کنترل شمشیر ویژه ای به نام ابونی (Ebony Blade) را دارد. اما شاید بتوان مهم ترین نقش بلک نایت را تعامل او با گروه اونجرز دانست، بله در دنیای کمیک های مارول شخصیت بلک نایت یکی از معدود Eternals هایی است که با اونجرز تعامل دارد. البته ما در تریلر اول Eternals هم شاهد صحبت های این گروه راجع به اونجرز بودیم و حتی ایکاریس ایده ی رهبری خودش برای گروه اونجرز را با دیگر دوستانش مطرح نمود. حال فقط می توان صبر کرد و دید که تعامل میان گروه Eternals و گروه اونجرز در دنیای سینمایی مارول چگونه شکل خواهد گرفت و بلک نایت در این مورد چه نقشی ایفا خواهد نمود؟

 

2- پیامد های بشکن تانوس! (The Snap)

در سری کمیک ها Eternals تانوس نقش پر رنگی دارد، زیرا او هم از نژاد Eternals است و حتی پدرش هم Eternals ای بوده که بر سیاره ی تایتان حکومت می کرده است. باید دید که آیا فیلم Eternals هم این تاریخچه را برای تانوس روایت خواهد کرد یا خیر؟ اما چیزی که نقش تانوس را در دنیای سینمایی مارول ابدی کرده است بشکن معروفش در انتهای فیلم جنگ های بی نهایت است که منجر به پاک شدن نیمی از عالم هستی شد! ما از تاثیر بشکن تانوس بر روی Eternals های دنیای سینمایی مارول بی خبر هستیم، شاید تعدادی از آنها هم بعد از بشکن ناپدید شدن و شاید حتی همگی آنها نا پدید شدند! اما چیزی که معلوم است این است که بشکن تانوس Eternals ها را وادار به خارج شدن از سایه ها کرده است و آنها برای رخ ندادن دوباره ی چنین اتفاقی این بار بصورت علنی به مبارزه با بدی خواهند رفت. و این یعنی تأمل بیشتر آنها با دیگر قهرمانان دنیای سینمایی مارول!

 

1- مولتی ورس (The Multiverse)

فیلم ها و سریال های اخیر و آینده ی دنیای سینمایی مارول مانند سریال Loki ، فیلم Spider-man: No Way Home و فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness همه خبر از یک چیز می دهند... مارول آماده ی بهره برداری از دنیا های دیگر و در واقع مولتی ورس خودش است! و شاید فیلم سینمایی Eternals هم تکه ای از این پازل بزرگ مارول باشد، آگاهی و دانش بالای اعضای Eternals شاید به این معنی باشد که آنها از وجود دنیا های دیگر هم خبر دارند و اطلاع دارند که در این جهان هستی تنها نیستند، ابتدا جریان داشتن کل داستان Eternals در دنیایی دیگر هم مطرح شده بود اما مثل اینکه این موضوع فقط یک شایعه باقی ماند اما شاید در میان اعضای Eternals ما شاهد قدرت سفر در بین دنیا ها باشیم و شاید هم فیلم سینمایی Eternals اولین قدم برای باز شدن چشم مخاطبان به روی مولتی ورس مارول باشد!

 

نظر شما چیست؟

احتمال کدام یک از این اتفاق را می دهید؟

آینده ی دنیای سینمایی مارول را چگونه می بینید؟

نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

 

نویسنده: امیرعلی آصفی

اشتراک خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار کمیک ایمیل خود را وارد کنید