اخبار و مقالات

آشنایی با گروه ایلومیناتی در دنیای کمیک های مارول

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 1509
توسط : کمیک فارسی

مقدمه: ایلومیناتی، بعد از شنیدن این اسم طبیعی است که به موارد مختلفی فکر کنید. موارد اعم از: ساز و کاری که دنیا را در پشت پرده کنترل می‌کند، فرقه های مختلف شیطان پرستی، وقایع مهم تاریخی و نقش دست های پشت پرده در آنها و... اما موضوع بحث مقاله امروز ما به هیچ وجه هیچ کدام از این مواردی که بیان کردم نیست، امروز قصد دارم تا شما خوانندگان عزیز را با گروهی به اسم گروه ایلومیناتی در کمیک های مارول آشنا کنم. اما چرا؟ چرا می‌خواهم درباره یک گروه عجیب و غریب که به اندازه گروهی مانند اونجرز نام آشنا و محبوب نیست توضیح بدهم؟ چون در تریلر ها و اخبار بیرون آمده از جدیدترین محصول دنیای سینمایی مارول یعنی فیلم سینمایی "دکتر استرنج: مولتی ورس جنون" مواردی حاکی از حضور این گروه مهم در فاز جدید دنیای سینمایی مارول به چشم می‌خورد و به طبع وظیفه من است که پیش از تماشای این فیلم شما را با این گروه آشنا کنم تا با پیش ضمینه مناسبی این اثر مهیج را تماشا کنید. پس در این مقاله با من امیرعلی آصفی همراه باشید...

سعی می‌کنم خیلی مختصر و مفید برایتان توضیح بدهم تا خواندن مطلب از حوصله تان خارج نشود. ابتدا بهتر است تا اعضای گروه ایلومیناتی را خدمتتان معرفی کنم، اعضایی که همگی به خودی خود از شهرت و محبوبیت زیادی نزد هوادارن کمیک های مارول برخوردار هستند. اعضای گروه ایلومیناتی عبارتند از: دکتر استرنج (جادوگر اعظم دنیای مارول)، بلک بولت (پادشاه و رهبر کل نژاد ناانسان ها)، پرفسور چارلز اگزاویر (رهبر، معلم و فعال حقوقی نژاد جهش یافته ها در دنیای مارول و بنیان گذار گروه مردان ایکس)، دکتر رید ریچاردز یا آقای شگفت انگیز (رهبر و بنیان گذار گروه چهار شگفت انگیز)، نامور (پادشاه دنیای زیر آب و پادشاه آتلانتیس) و در آخر تونی استارک (موسس و پایه گذار گروه اونجرز قوی ترین قهرمانان روی زمین). همانطور که از نام این افراد پیداست گروه ایلومیناتی شامل افرادی در دنیای مارول است که در حقیقت پایه و اساس دنیای ابرقهرمانان را بنا نهاده اند. این شش نفر در گروه ایلومیناتی هر کدام به خودی خود یکی از قطب های دنیای داستان های مارول هستند و صرفا برای یک هدف والا در ایلومیناتی در کنار یکدیگر جمع شده اند.

بگذارید کمی هم از جمع شدن این بزرگان و تشکیل گروه ایلومیناتی برایتان بگویم. بعد از وقایع جنگ بزرگ اسکرال ها با قهرمانان دنیای مارول اولین بار تونی استارک یا همان آیرون من بود که لزوم وجود چنین گروهی را احساس کرد. تونی استارک ابتدا با پادشاه واکاندا یعنی بلک پنتر وارد مذاکره شد تا گروهی بزرگ از قطب ها مختلف دنیای ابرقهرمانان مارول را گرد یکدیگر جمع کند، او موفق هم شد، اما دقیقا خود بلک پنتر بود که از همان ابتدای کنار از پیوستن به این گروه سر باز زد. هدف اصلی گروه ایلومیناتی در کمیک های مارول همیشه مبارزه با تهدیدات عظیم و جدی بود و در برخی مواقع هم حتی پیش از به وقوع پیوستن یک اتفاق ناگوار از آن جلوگیری می‌کرد. یکی از جذاب ترین حضور های این گروه در دنیای کمیک های مارول در سری کمیک های اختصاصی خودشان بود. این مینی سری 5 قسمتی به این صورت بود که در هر کدام از شماره ها گروه ایلومیناتی با یک تهدید جدید دست و پنجه نرم می‌کرد و در جریان داستان همین سری هم بود که ایلومیناتی بعد از روبرو شدن دوباره با اسکرال ها نتوانستند آنها را شکست بدهند و در نهایت توسط اسکرال ها زندانی شدند (زمانی که من این سری را برای اولین بار می‌خواندم یکی از صحنه های مورد علاقه ام از داستان آن قسمت هایی بود که اعضای ایلومیناتی بخصوص آیرون من و پرفسور ایکس در زندان اسکرال با یکدیگر جر و بحث می‌کردند).

گروه ایلومیناتی در دنیای کمیک های مارول همیشه به دنبال دست آورد هایی بزرگ بوده است. برای مثال در داستانی که پیش تر خدمتتان تعریف کردم بعد از اینکه ایلومیناتی موفق می‌شوند از زندان اسکرال ها فرار کنند و آنها را شکست بدهند به زمین باز می‌گردند و در همین حین است که رید ریچارزد یا همان آقای شگفت انگیز به گروهش می‌گوید که این مدت مشغول جمع آوری یک مورد خاص بوده است... و این مورد خاص چیزی نیست جز دستکش و سنگ ها بی نهایت! آقای شگفت انگیز به گروهش می‌گوید که او در طی این مدت تنها موفق به جمع آوری سه سنگ از سنگ های بی نهایت شده است و برای پیدا کردن باقی این سنگ ها می‌خواهد تا از گروهش کمک بگیرد. گروه ایلومیناتی موفق می‌شوند تمام سنگ های بی نهایت را پیدا کنند و آن زمان است که آقای شگفت انگیز هدفش از جمع آوری سنگ های بی نهایت را به گروهش می‌گوید، وی در حقیقت می‌خواهد تا از سنگ های بی نهایت برای نابود کردن خودشان استفاده کند اما در این کار موفق نمی‌شود. سپس آقای شگفت انگیز تصمیم دیگری می‌گیرد و هر کدام از سنگ های بی نهایت را به یکی از اعضای گروه ایلومیناتی اهدا می‌کند تا هر سنگ در اختیار فردی مطمئن و ایمن باشد و این چنین است که یک بار برای همیشه دنیا را از تهدید سنگ های بی نهایت رها می‌کند. ایلومیناتی خدمت های بزرگی در حق دنیای مارول کرده است، برای مثال تیم ایلومیناتی یک بار بیاندر (یکی از پرقدرت ترین شخصیت های دنیای مارول) را ردیابی کردند و او را قانع کردند که به طور دائم از کهکشان برود تا جهان یک بار برای همیشه در امنیت کامل باشد.

حالا که کم و بیش برایتان از سیاست وجودی و نحوه شکل گیری ایلومیناتی در کمیک های مارول گفتم می‌خواهم در آخر این مطلب می‌خواهم تا از وضعیت گروه ایلومیناتی در کمیک های حال حاضر مارول بگویم. گروه ایلومیناتی در طول این سال ها به رقم ایونت های مختلف مارول نظیر اونجرز علیه ایکس من و یا ایونت گناه اصلی فراز و فرود های زیادی را تجربه کرده است. اتفاقاتی نظیر پیوستن کاپیتان آمریکا به آنها، مرگ پرفسور ایکس، پاک شدن ذهن کاپیتان آمریکا توسط دکتر استرنج و اخراج از ایلومیناتی، بازگشت خاطرات کاپیتان آمریکا بعد از اتفاقات گناه اصلی و... گروه ایلومیناتی در نهایت پس از ایونت بزرگ جنگ های پنهان در سال 2015 نقش کم رنگ تری در کمیک های حال حاضر مارول ایفا می‌کند اما این به این معنا نیست که ایلومیناتی دیگر هیچ نقشی در تغییر دنیای مارول نخواهد داشت و خوانندگان تقریبا مطمئن هستند که به احتمال زیاد ایونت بزرگ بعدی مارول ایلومیناتی را به مرکز توجه در داستان های کمیک های مارول باز خواهد گرداند... فقط باید صبر کرد و دید.

 

نظر شما راجع به ایلومیناتی چیست؟

آیا تا پیش از این مقاله با داستان های ایلومیناتی آشنایی داشتید؟

به نظر شما مهم ترین عضو ایلومیناتی کیست؟

به نظرتان نقش ایلومیناتی در دنیای سینمایی مارول چه خواهد بود؟

نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: امیرعلی آصفی

اشتراک خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار کمیک ایمیل خود را وارد کنید