اخبار و مقالات

آشنایی با قدرت های مون نایت - قسمت دوم

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ 2 1084
توسط : کمیک فارسی

مقدمه: مدتی است که سریال مون نایت محصول کمپانی فیلم سازی مارول و از شبکه دیزنی پلاس شروع به پخش شدن شده است و تمامی هواداران قدیمی این شخصیت، از جمله خود من را مجذوب خود کرده است. به شخصه به عنوان کسی که برای سالیان طولانی دنبال کننده داستان های مون نایت بوده ام، امروز دیدن این شخصیت در قاب تصویر و دنیای تلویزیون بسیار برایم خوشحال کننده است. برای نشان دادن علاقه ام به مون نایت ویژه عید نوروز یکی از بهترین آرک های داستانی این شخصیت یعنی آرک داستانی "از دنیای مردگان" را ترجمه کرده ام که می‌توانید در کمیک فارسی آن را مطالعه کنید. اما علاقه من به شخصیت مون نایت بسیار بیشتر از آن است که تنها به ترجمه یک سری کمیک از این شخصیت راضی باشم، در نتیجه تصمیم گرفتم تا اتمام این سریال جذاب سلسله مقالاتی اختصاصی راجع به شخصیت مون نایت و دنیای کمیک هایش کار کنم تا شما هم حین تماشای قسمت های آینده با خواندن این مقالات از این سریال لذت بیشتری ببرید. در قسمت امروز این سری مقالات سریالی راجع به مون نایت قصد دارم راجع به "قدرت های مون نایت" صحبت کنم تا در انتهای این مقاله شما بهتر و کامل تر با قدرت های مون نایت آشنا بشوید. البته باید بگویم که این قسمت از مقالات آشنایی با قدرت های مون نایت قسمت دوم از یک مقاله دو قسمتی است و حتما پیشنهاد می‌کنم که قبل از خواندن این قسمت حتما قسمت قبلی را هم مطالعه بفرمایید. حال در قسمت دوم و آخر از این سری مقالات با من همراه باشید...

نیروی ققنوس (Phoenix Force)

جالب است بدانید که شخصیت مون نایت در طول تاریخ کمیک هایش همیشه هم در جبهه قهرمانان دیگر مثل اونجرز و... نبوده است و در زمان هایی به تمام قهرمان های دنیای کمیک های مارول و حتی استاد خودش خونس پشت کرده است! اما منظور من از این مقدمه چه بود؟ در دوره ای کمیک های مون نایت، مارک اسپکتر به گروه اونجرز و همچنین به استاد خودش پشت کرد و در مبارزه با آنها از قدرت جدیدی به نام قدرت ققنوس استفاده نمود! قدرت ققنوس در کمیک های مارول قدرتی آشنا است، قدرتی قدرتمند که عمدتاً خوانندگان کمیک های ایکس من به واسطه جین گری با آن آشنا هستند. قدرت ققنوس قدرتی است که در واقع از شخص صاحب آن به شکل یک میزبان استفاده می‌کند و بدن وی را کاملا تسخیر می‌کند، حال تصور کنید مارک اسپکتری که به کمک قدرت خونس تا آن حد قدرتمند بود به کمک قدرت ققنوس به چه چیز وحشتناکی تبدیل می‌شود! در شماره 37 کمیک های اونجرز مون نایت به قدرت ققنوس دست میابد و در همان کمیک هم برخی از اعضای اونجرز را شکست می‌دهد و در نهایت هم به استاد قدیمی اش خونس با خشن ترین شکل ممکن نشان می‌دهد که دیگر به قدرت های او احتیاجی ندارد!

 

نیروی بقای مون نایت!

قدرت بعدی مون نایت قدرتی است که احتمالا آنهایی که سری از دنیای مردگان مون نایت را خوانده اند از آن مطلع هستند. مون نایت نیرویی به نام نیروی بقا یا اگر بخواهیم خود لغت انگلیسی اش را استفاده کنیم Self Sustenance Power دارد که مانند بسیاری از قدرت های مون نایت منشاء این قدرت هم خونس است. این قدرت به مون نایت اجازه می‌دهد که در هر اتمسفری قابلیت زنده ماندن داشته باشد و به بیان ساده تر مون نایت مانند بسیاری از قهرمانان مارول هنگام سفر به فضا نیازی به کپسول اکسیژن ندارد. این قدرت باعث می‌شود تا مانند تمام انسان ها نیروی گرانش بیرون سیاره زمین رویش هیچ تاثیری نداشته باشد و همانطور هم که در گزینه قبلی به آن اشاره کردم همین نیرو باعث برتری وی نسبت به سایر ابرقهرمانان اونجرز در آن نبرد فضایی می‌شود. همچنین مون نایت به واسطه همین قدرت است که می‌تواند هر زمان که بخواهد به سیاره ماه سفر کند و این رفت و آمد برایش امری طبیعی است. حتی در یکی از کمیک های مون نایت وی از این قدرتش برای سفر کردن در فضا و دیدار با ثور هم استفاده می‌کند.

 

ذهن مون نایت آسیب ناپذیر است!

این قدرت به نظر شخص من از همه قدرت های مون نایت جذاب تر است! ساده توضیح بدهم، افرادی که در کمیک های مارول قابلیت ذهن خوانی دارند (مانند پرفسور ایکس) هیچ وقت قادر نیستند ذهن یک نفر را بخوانند و آن یک نفر هم کسی نیست جز... مون نایت. این قابلیت مون نایت مانند دیگر قدرت هایش منشاء خاصی ندارد، یعنی به این خاطر نیست که خونس این قابلیت را به مون نایت اهدا کرده باشد یا شخص دیگری، بلکه ذهن مون نایت بدلیل اختلال های شخصیت و ذهنی خود اوست که نسبت به کنترل شدن مقاوم است، در واقع ذهن مون نایت به این علت توسط ذهن خوان ها قابل کنترل نیست چون اصلا یک ذهن واحد در شخصیت مون نایت وجود ندارد! خود مون نایت هم در سری کمیک های اولیه اونجرز در شماره های 30ام و بعد تر در شماره 36ام است که به این موضوع پی می‌برد، مون نایت در این شماره ها مشغول همکاری با گروه اونجرز است ولی بعد از مدتی متوجه می‌شود که او تنها شخصی است که ذهنش در مقابل کنترل دیگران در امان است. مون نایت در آن کمیک ها خودش هم عنوان می‌کند که این قابلیتش به دلیل کشمکش هایش با چند شخصیت دیگرش در طول این سال ها بوده است و همین چند شخصیتی بودنش است که باعث می‌شود ذهنش از گزند دیگران محفوظ بماند. جالب است بدانید در آن کمیک ها حتی ذهن ویژن هم تحت کنترل در می‌آید و این نشان می‌دهد که قدرتی که می‌تواند حتی ذهن یک اندروید را هم کنترل کند تا چه اندازه در مقابل ذهن مون نایت عاجز و ناتوان است!

 

مون نایت در تمام هنر های رزمی استاد است!

به کار بردن واژه تمام معمولا در مورد اکثر شخصیت ها صدق نمی‌کند اما مون نایت شخصیتی است که به راستی در تمام هنر های رزمی موجود استاد است. اما خب حتما شما هم با خواندن قسمت اول مقاله از مهارت بالای مون نایت در مبارزه با خبر هستید اما چیزی که باعث می‌شود دوباره به آن در این قسمت هم اشاره کنیم این است که در طول کمیک های مون نایت بسیار پیش آمده است که مون نایت از سمت استادش و خدای ماه یعنی خونس هیچ گونه حمایت و قدرتی دریافت نکند و مجبور بشود فقط با تکیه بر هنر های رزمی اش در ماموریت هایش موفق بشود! بسیار اتفاق افتاده که مارک اسپکتر مجبور بشود از مهارت هایش به عنوان یک مامور CIA استفاده کند و بدون کمک گرفتن از خونس فقط با تکیه کردن بر مهارت های رزمی اش مانند موی تای، کونگ فو، جودو، نینجاتسو، بوکس، کاراته و... کار را تمام کند. همین مهارت بالای مون نایت در هنر های رزمی است که باعث شده به وی لقب بتمن کمیک های مارول را بدهند زیرا مون نایت در بسیاری از کمیک هایش ثابت کرده است که اگر کار به مبارزه تن به تن برسد وی به هیچ یک از دشمنانش رحم نخواهد کرد! (دیگر در این بخش مقاله تکراری می‌شود که بگویم برای درک بهتر مهارت های مون نایت و همچنین درک میزان خشونت بالای او حتماً! سری از دنیای مردگان را که در سایت بصورت کامل ترجمه شده است مطالعه کنید!)

 

مون نایت قدرت دیگران را جذب می‌کند!

و اما به نظر بسیاری از مخاطبان جذاب ترین قدرت مون نایت، قابلیت جذب قدرت دیگران! بسیار زیاد در کمیک های مون نایت پیش آمده است که او قدرت قهرمانان دیگر کمیک های مارول را جذب کند و در واقع به خود آنها تبدیل بشود! در شماره 33ام از سری کمیک های اونجرز مون نایت به کمک یک ارتش از مردگان تحت امر خودش تصمیم به مقابله با کل گروه اونجرز می‌گیرد! وی ابتدا به سراغ قهرمان معروف دنیای کمیک های مارول یعنی آیرون فیست می‌رود و در یک چشم بهم زدن قدرت مشت پولادین آیرون فیست را جذب می‌کند و در گردنبند باستانی مخصوصش قدرت آیرون فیست را ذخیره می‌کند! سپس به سراغ دکتر استرنج جادوگر اعظم دنیای کمیک های مارول می‌رود و در کمال ناباوری قدرت های او را نیز جذب می‌کند و در گردنبندش ذخیره می‌کند! (البته در ادامه آن داستان مون نایت به سراغ پلنگ سیاه هم می‌رود اما موفق به شکست دادن او نمی‌شود). همانطور که اندکی در قسمت اول مقاله هم اشاره کردم، سپس مون نایت به کره ماه می‌رود و ثور هم برای متوفق کردن او به کره ماه می‌رود، اما همانطور که می‌دانید شاید بد ترین میدان نبردی که یک نفر می‌تواند برای مبارزه با شاگرد اعظم خونس انتخاب کند کره ماه است! ثور به مون نایت حمله می‌کند اما او به راحت ترین شکل ممکن موفق می‌شود چکش افسانه ای ثور یعنی میونلیر را از ثور بگیرد!!! (مون نایت در آن داستان به خوبی نشان می‌دهد که در حدی قدرت دارد که اگر اراده کند بتواند به کلی اونجرز را متلاشی کند!)

 

و تمام، این هم از قسمت پایانی!

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

به نظر شما برترین قدرت مون نایت در این قسمت کدام بود؟

حتماً نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

همچنین منتظر مقالات دیگری راجع به مون نایت باشید...

 

نویسنده: امیرعلی آصفی

 

نظرات کاربران

  • رفیع ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۳:۲۱

    قدرت ذهن مون نایت واقعا جذابه و این که یه دلیل خفن و خوب هم براش هست عالی ترش کرده،چون خیلی پیش میاد که همه چیزو به خونس ربط میدن اما اینجا یه دلیل خوب داشته ممنون برای این مقاله

  • flashman ۲۰ تیر ۱۴۰۱ ۱۵:۴۷

    این آخری جذب قدرت دیگران عکسش را نباید چکش ثور بزاری مون نایت به دلیل اینکه چکش ثور از سنگ یک قمر ساخته شده است می تواند آن را کنترل کند . . .

برای ثبت نظر ابتدا به سایت وارد شوید!

اشتراک خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار کمیک ایمیل خود را وارد کنید