اخبار و مقالات

آشنایی با قدرت های مون نایت - قسمت اول

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ 1 1030
توسط : کمیک فارسی

مقدمه: مدتی است که سریال مون نایت محصول کمپانی فیلم سازی مارول و از شبکه دیزنی پلاس شروع به پخش شدن شده است و تمامی هواداران قدیمی این شخصیت، از جمله خود من را مجذوب خود کرده است. به شخصه به عنوان کسی که برای سالیان طولانی دنبال کننده داستان های مون نایت بوده ام، امروز دیدن این شخصیت در قاب تصویر و دنیای تلویزیون بسیار برایم خوشحال کننده است. برای نشان دادن علاقه ام به مون نایت ویژه عید نوروز یکی از بهترین آرک های داستانی این شخصیت یعنی آرک داستانی "از دنیای مردگان" را ترجمه کرده ام که می‌توانید در کمیک فارسی آن را مطالعه کنید. اما علاقه من به شخصیت مون نایت بسیار بیشتر از آن است که تنها به ترجمه یک سری کمیک از این شخصیت راضی باشم، در نتیجه تصمیم گرفتم تا اتمام این سریال جذاب سلسله مقالاتی اختصاصی راجع به شخصیت مون نایت و دنیای کمیک هایش کار کنم تا شما هم حین تماشای قسمت های آینده با خواندن این مقالات از این سریال لذت بیشتری ببرید. در قسمت امروز این سری مقالات سریالی راجع به مون نایت قصد دارم راجع به "قدرت های مون نایت" صحبت کنم تا در انتهای این مقاله شما بهتر و کامل تر با قدرت های مون نایت آشنا بشوید. البته باید بگویم که این قسمت از مقالات آشنایی با قدرت های مون نایت قسمت اول از یک مقاله دو قسمتی است و بعد از این مقاله در یک مقاله دیگر هم به این مبحث خواهم پرداخت. حال در قسمت اول این سری مقالات با من همراه باشید...

 

مون نایت درد را حس نمی‌کند!

مون نایت یا مارک اسپکتر طی ماجراجویی هایی که در طول کمیک هایش تجربه کرده است به همه ثابت کرده است که ضرب المثل "اون چیزی که تو رو نکشه، قوی ترت می‌کنه." به راستی حقیقت دارد و کاملا در مورد او صدق می‌کند. بعضی از افراد این بی اعتنایی مون نایت به درد را به شخصیت بتمن تشبیه می‌کردند و در واقع می‌گفتند که مارول شخصیتی مانند بتمن خلق کرده است که دقیقا مانند او به درد کشیدن در راه هدف هایش اهمیت نمی‌دهد و چیزی که بیشتر از همه چیز به او قدرت می‌دهد، فلسفه وجودیتش است. همانطور که گفتم مون نایت درد را حس نمی‌کند، برای مثال در یکی از اولین کمیک هایش او به راحتی از میان یک طوفان یخی کشنده عبور می‌کند و حتی خم به ابرویش هم نمی‌آورد، حتی رهبر قدرتمند گروه ایکس من یعنی پرفسور ایکس هم از این همه مقاومت مون نایت شوکه می‌شود! بیشتر افراد این بی تفاوتی مون نایت نسبت به درد را بودن خونس در کنار او می‌دانند، چون یادتان که نرفته؟ خونس یک بار او را از مرگ بازگردانده است!

 

مون نایت در استفاده از هر سلاحی استاد است!

حتما می‌دانید که مون نایت به واسطه داشتن تجربه حضور در بین نیرو های سازمان CIA در مبارزات تن به تن و در استفاده از هر نوع سلاحی استاد است. استثنایی هم در این موضوع وجود ندارد! باتوم، پنجه بکس، خنجر، شمشیر، نانچیکو و حتی انواع اسلحه، حتی یک تکه چوب هم در دستان مون نایت حکم سلاح را دارد و او می‌تواند در یک چشم بهم زدن حریفانش را تار و مار کند! مثال های زیادی هم برای اشاره به تبحر مون نایت در استفاده از سلاح وجود دارد. اما بجای اینکه در این مورد از قدرت های مون نایت مثل مورد قبلی برایتان تعریف کنم بهتان پیشنهاد میدهم تا شماره پنجم از سری "از دنیای مردگان" که بصورت ترجمه شده در سایت موجود است را مطالعه کنید. شماره پنجم این سری شماره ای است که مون نایت برای نجات یک دختر نوجوان که گروگان گرفته شده است به یک ساختمان پر از افراد تا دندان مسلح حمله می‌کند، آن هم فقط با دو باتوم دستی... شماره پنجم را حتما مطالعه کنید.

 

سرعت خارق العاده مون نایت!

این قدرت چیزی نیست که خیلی از شخصی با خصوصیات و قدرت های مون نایت بعید باشد، اما باید به آن اشاره کرد. در واقع سرعت مون نایت از ابرقهرمانان عادی بیشتر است اما چیزی در حد کوئیک سیلور در دنیای مارول یا حتی فلش در کمیک های دیسی نیست. سرعت مون نایت را در حقیقت می‌توان به یک چابکی و سرعت خارق العاده تشبیه کرد. برای مثال بار ها در کمیک ها دیده شده که مون نایت در فاصله چند صدم ثانیه هم زمان به دو نفر حمله کند و یا حتی بسیار دیده شده که بتواند از مقابل مسیر گلوله ها جا خالی بدهد. مون نایت سرعتش را بار ها در طول کمیک هایش به طرفدران نشان داده است. برای مثال یک بار او از اصابت رعد و برق به خودش هم جاخالی داد! یا حتی یک بار در حالی که روی هوا در حال پرواز بود با یک دست تیر یک کمان را قاپید و با همان تیر به دشمنش حمله کرد!

 

مون نایت جاویدان است!

شاید با خواندن این گزینه تعجب کرده باشید، زیرا بار ها دیده اید که خود شخص مارک اسپکتر بار ها در کمیک های مون نایت کشته شده است، اما خب نکته جالب این است که خونس هر بار توانسته او را از مرگ بازگرداند! شاید اولین باری که جدا شاهد مرگ مون نایت در کمیک هایش بودیم در شماره پایانی سری سوم از کمیک های اولیه مون نایت بود، اما این تنها باری نبود که مون نایت در کمیک هایش کشته شد و خونس او را به زندگی بازگرداند. عکسی که برای این گزینه استفاده کرده ام مربوط به همان شماره آخر از سری سوم کمیک های مون نایت است که ابتدا مون نایت که بخاطر جراحات چاقو زخمی شده است از بالای پل به درون دریا سقوط می‌کند و در پانلی که در عکس بالا می‌بینید هنگام آرام آرام غرق شدن و در لحظات آخر زندگی با خونس صحبت می‌کند و بعد... خونس یک بار دیگر او را به این دنیا باز می‌گرداند! خونس هر بار که مون نایت را زنده می‌کند، مارک از مقبره خود خونس در مصر به دنیای فانی وارد می‌شود و دقیقا در شماره اول از سری چهارم مون نایت ما شاهد این هستیم که طی یک چیزی شبیه به یک انفجار بزرگ مارک از مقبره خونس بیرون می‌آید!

 

لوناکنیسس (Lunakinesis)

در گزینه آخر این قسمت به قدرتی می‌رسیم که مون نایت آن را مستقیما از خود خونس خدای ماه گرفته است و اولین بار که این قدرت به خوانندگان نمایش داده شد باعث چرخش شخصیت مون نایت به سمت یک شخصیت با قدرت های ماورایی شد. اما لوناکنیسس چیست؟ بگذارید ساده توضیح بدهم تا حرف هایم برایتان نامفهوم نباشد. لوناکنیسس در واقع نام توانایی مون نایت در کنترل کردن ماه های موجود در کهکشان است، یعنی در واقع مون نایت قادر است تا به واسطه لوناکنیسس نه تنها کره ماه که قمر کره زمین است، بلکه تمام قمر های دیگر یا به اصطلاح ماه های دیگر کهکشان را نیز کنترل کند. اگر بخواهم واضح تر بیان کنم در حقیقت مون نایت می‌تواند هر چیزی که از جنس کره ماه باشد را کنترل کند، اصلا به همین خاطر است که در یکی از کمیک های اونجرز ناگهان مون نایت می‌تواند حتی کنترل میونلیر (چکش ثور) را نیز بدست بگیرد! (البته در این باره در قسمت بعدی بیشتر توضیح خواهم داد). اما لوناکنیسس بعد ها پیشرفته تر هم میشود و به قدرت دومی به نام جیوکنیسس تبدیل می‌شود که در واقع به مون نایت اجازه می‌دهد هر ماده ای از جنس ماه را کنترل کند و به هر شکلی از ماده (جامد، مایع، گاز) تبدیل کند!

 

 

خب این هم از قسمت اول!

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

به نظر شما برترین قدرت مون نایت در این قسمت کدام بود؟

حتماً نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

همچنین منتظر قسمت بعدی که قسمت پایانی هم هست باشید...

 

نویسنده: امیرعلی آصفی

 

 

نظرات کاربران

  • رفیع ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹

    مقاله عالی...دمتون گرم

  • ادمین ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۰:۱۸
    در پاسخ به : رفیع
    مقاله عالی...دمتون گرم
    سلام و درود. بسیار خوشحالیم که این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته.
برای ثبت نظر ابتدا به سایت وارد شوید!

اشتراک خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار کمیک ایمیل خود را وارد کنید