اخبار و مقالات

چگونه سریال What If…? می‌توانست از اینی که هست هم بهتر بشود؟ (بخش دوم)

۱۶ آذر ۱۴۰۰ 0 771
توسط : کمیک فارسی

مقدمه: از زمانی که سریال انیمیشینی جدید مارول یعنی سریال What If…? شروع به پخش شدن شد مقاله های متعددی را برایتان در سایت منتشر کردیم، از مقاله هایی راجع به شخصیت های این سریال گرفته تا مقالاتی راجع به کمیک های اورجینال داستان های What If…? اما همیشه بعد از دیدن اپیزود های این سریال با خود فکر می کردم وقتی که مارول توانسته شاهکاری به این ظرافت و زیبایی خلق کند چرا پایش را از این هم فرا تر نگذاشته و از بسیاری موارد دیگر برای بهتر کردن سریال What If…? استفاده نکرده است؟ در حقیقت این سریال تا به همین جای کار هم جزو برترین سریال های دنیای کمیک بوک است اما بهانه ی نوشتن این مقاله توسط من این است که شاید مارول در فصل های بعدی این سریال از این ایده ها استفاده کند و فصل دومی حتی بهتر از فصل اول سریال What If…? برای طرفداران دنیای سینمایی مارول بسازد، پس حتماً با ما در قسمت دوم و پایانی از این سری مقالات دو قسمتی همراه باشید...

 

مارول می توانست طرفداران دنیای سینمایی اش را به سمت کمیک هایش جذب کند!

یکی از عجیب ترین باگ های دنیای سینمایی مارول این است که با وجود موفقیت های فیلم هایش یکی پس از دیگری، این فیلم ها کمک ناچیزی به فروش رفتن کمیک های مارول میکنند. در واقع سالیانه به اندازه ای فیلم و سریال کمیک بوکی توسط مارول منتشر میشود که دیگر طرفداران حتی هوس خواندن یک کمیک، رفتن و خریدن آن از یک کمیک فروشی را هم نمی کند. این در واقع یکی از ایرادات بزرگی است که کارشناسان کمیک از دنیای سینمایی ماورل می گیرند، زیرا مارول با به راه انداختن این سیستم دنیای سینمایی اش بازار کمیک را به شدت راکد کرده و حتی در برخی ماه ها از چاپ کمیک هایش ضرر کرده است. حالا با انتشار سریال What If…? سریالی که سر تا پا حال و هوای کمیک بوکی دارد فرصت خوبی است که مارول بینندگان این سریال را به سمت خواندن کمیک هایش نیز سوق بدهد و بینندگان را به کمک این سریال تشویق کند تا کمیک بخوانند. در حقیقت امیدواریم مارول حداقل به کمک سریال What If…? بتواند به طرفدرانی که فقط نقش بیننده ی فیلم هایش را بازی می کنند بفهماند که در کمیک هایش دنیایی بسیار پیچیده تر و جذاب تری قابل کشف شدن است.

 

مارول می تواند پتانسیل از دست رفته ی هالک در دنیای سینمایی اش رو دوباره احیا کند!

هالک در دنیای سینمایی مارول شخصیتی است که درست مانند بلک ویدو در حقش جفا شده و در هیچ یک از فیلم های سینمایی مارول آن طور که باید و شاید از پتانسیل این غول سبز رنگ دنیای کمیک های مارول استفاده نشده است. بجز یک فیلم سینمایی ضعیف با بازی ادوارد نورتون که آن هم آخر سر دستخوش ریبوت شد چیزی راجع به هالک در دنیای سینمایی مارول وجود ندارد. شخصیت دو وجهی هالک و بروس بنر در بسیاری از فیلم های مارول نقش های کوتاه و تاثیر گذار داشته اند اما خوانندگان کمیک های مارول میدانند که این حتی 1% از پتانسیل شخصیت هالک هم نیست و حالا به کمک سریال What If…? بستری فراهم شده که بتوان به شخصیت هایی که در طول فیلم های دنیای سینمایی مارول در حق شان کم لطفی شده پرداخت و از آنها داستان هایی جذاب و دیدنی روایت کرد. شاید سریال What If…? در فصل های آینده اش بتواند از داستان های فاخر هالک همچون داستان سیاره هالک و یا حتی شاید از شخصیت های فرعی جذابی مثل شخصیت هالک قرمز که در کمیک های هالک حضور دارد استفاده کند و هم سریال What If…? و هم شخصیت هالک درد دنیای سینمایی مارول را ارتقاء ببخشد.
 

مارول می‌تواند بینندگان را سورپرایز کند!

وقتی به دنیای سینمایی مارول به عنوان یک منبع اقتباس نگاه می کنیم چیز زیادی وجود ندارد تا مارول با رو کردن آن طرفدران را متعجب کند، ولی اگر مارول شروع به مخلوط کردن کمیک هایش با دنیای سینمایی اش کند نتیجه مبهوت کننده خواهد بود. سریال What If…? سکوی پرتاب خوبی برای این اتفاق است و مارول به کمک آن میتواند سورپرایز های زیادی برای طرفدران داشته باشد. تصور کنید، هالک در حال مبارزه با یک شخصیت وحشی و قدرتمند جدید باشد و در آخر معلوم بشود که آن شخصیت ولورین است! کمیک های مارول میتوانند به سریال What If…? کمک کنند که این سریال از چیزی که در حال حاضر هست هم غیر قابل پیش بینی تر باشد و در حقیقت غیر قابل پیش بینی بودن یکی از مهم ترین عناصر صنعت سریال سازی بشمار می رود و سریال What If…? هم می تواند فقط به کمک همین تغییرات کوچک و کمک گرفتن از کمیک های مارول جذابیت خودش را دو چندان کند!

 

مارول می‌تواند دنیای سینمایی‌اش را گسترده‌تر کند!

دنیای سینمایی مارول بعد از 12 سال هنوز هم کوچک است، محدود به زمین و چندین سیاره ای است که ما با آنها در طول فیلم های محافظین کهکشان 1 و 2 و فیلم سینمایی کاپیتان مارول آشنا شدیم. اما سریال What If…? فرصت خوبی است تا طرفدران را با دنیای گسترده ی کمیک های مارول آشنا کند، دنیایی ماورای سیاره ی زمین و قهرمانان بین کهکشانی، البته این یکی از آن مواردی است که سریال What If…? تا به اینجای کار هم در آن خوب عمل کرده است و برای مثال ما در اپیزود تبدیل شدن تچالا به استار لرد آن حالت فضایی کمیک های مارول را بیشتر در سریال حس می کنیم اما مارول حتی از این همین حد هم می تواند فرا تر برود و شخصیت هایی مانند نوا و Annihilation را به مخاطبان دنیای سینمایی اش معرفی کند. خوبی سریال What If…? این است که بدلیل انیمیشنی بودنش محدودیت به تصویر کشیدن نقاط مختلف دنیای مارول را ندارد و بدون نیاز به جلوه های ویژه ی مختص به فیلم های مارول با هزینه های سرسام آور به راحتی میتواند وظیفه ی معرفی نقاط مختلف کهکشان دنیای ماورل را بر عهده بگیرد.

 

ورود ایکس من به دنیای سینمایی مارول!

بعد از اتفاقاتی که بین دو کمپانی دیزنی و فاکس افتاد هوادارن مارول هر لحظه منتظر ورود گروه دوست داشتنی ایکس من به دنیای سینمایی مارول هستند و کجا بهتر از سریال What If…? که این اتفاق از درون آن شروع بشود. شاید بتوان به جرئت گفت که در تاریخ کمیک های مارول جذاب ترین داستان های What If…? مختص به گروه ایکس من بوده است و کمیک های جذاب زیادی حاصل شده است، پس چه بهتر که ما این گروه دوست داشتنی را ابتدا در این سریال ببینیم و کم کم راه آنها را بوسیله ی سریال What If…? به دنیای سینمایی مارول باز بشود. ورود ایکس من به دنیای سینمایی مارول خودش به تنهایی میتواند دو فاز از دنیای سینمایی مارول را دستخوش تغییر کند، زیرا ایکس من یکی از معدود کمیک های مارول هستند که میتوان ادعا کرد تا به امروز بی شمار داستان مناسب برای اقتباس در فیلم ها و انیمیشن های سینمایی و سریالی را دارند. امیدواریم در فصل های آینده ی سریال What If…? شاهد حضور این گروه و مکان هایی همچون مدرسه ی جهش یافتگان اگزاویر باشیم، حتی فکر کردن به این اتفاقات هم می تواند طرفداران کمیک را ذوق زده کند!

 

نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

شما برای بهتر شدن سریال What If…? چه ایده ای دارید؟

آیا از سریال What If…? لذت برده اید؟

 

نویسنده: امیرعلی آصفی

 

اشتراک خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار کمیک ایمیل خود را وارد کنید