اخبار و مقالات

10 شخصیت قدرتمند سریال What If

۱۱ مهر ۱۴۰۰ 0 1856
توسط : کمیک فارسی

مقدمه: با وجود اینکه 1 قسمت بیشتر تا پایان سریال محبوب این روز های مارول یعنی سریال What If…? نمانده است، ما تا کنون در طول این 8 قسمت پخش شده از این سریال با شخصیت های نو ظهور و قدرتمند تازه ای آشنا شدیم و حالا وقت آن رسیده است که این شخصیت های جدید را بر اساس قدرت آنها برای شما رتبه بندی کنیم، زیرا با وجود اینکه هر یک از این شخصیت ها در دنیای مخصوص به خود در دنیای سینمایی مارول زندگی می کنند اما حالا دیگر بخشی از دنیای سینمایی مارول به حساب می آیند و حقیقتاً که با حضورشان در سریال What If…? دنیای سینمایی مارول را بیش از پیش جذاب و دوست داشتنی کرده اند. پس خواهش میکنم که اگر سریال What If…? را هنوز تماشا نکرده اید از خواندن این مقاله صرف نظر کنید و ابتدا این سریال را تماشا کنید، زیرا این مقاله حاوی بخش زیادی از داستان های هر قسمت از سریال می باشد و سر و پا پر از اسپویلر است. اگر هم که سریال را دیده اید با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید...

 

10- استیو راجزر یک مبارز واقعی!

در اولین اپیزود از سریال What If…? ما با استیو راجرز دوست داشتنی خودمان روبرو می شویم که اینبار تبدیل به یک ابر سرباز نشده و این نقش به عشقش پگی کارتر واگذار شده است، اما تبدیل نشدن او به یک ابر سرباز چیزی نیست که بتواند جلوی قهرمان شدن آن پسرک لاغر مردنی کوچه و پس کوچه ها بروکلین را بگیرد؛ در این خط زمانی استیو به کمک هاوارد استارک پدر تونی استارک به اولین نسخه از آیرون من زمان خودش تبدیل میشود و به جنگ نیرو های نازی می رود! در این اپیزود به بینندگان نشان داده شد که شخصیت استیور راجرز شخصیتی است که حتی بدون وجود سرم ابر سرباز در بدنش و کمک دوستانی همچون هاوارد استارک می تواند به صد ها انسان کمک کند و جان آنها را نجات بدهد.

 

9- مرگ و حتی یک خط زمانی جدید هم نمی تواند جلوی Ancient One را بگیرند!

شخصیت Ancient One حتی در سریال What If…? هم یکی از قدرتمند ترین شخصیت ها است، ما در سریال متوجه می شویم که حتی اگر استیفن استرنج از همان ابتدا هم به یک جادوگر تبدیل نمی شد Ancient One نقش بزرگی را در زندگی وی ایفا می کرد. بعد از اینکه استیفن استرنج راجع به استفاده از سنگ زمان برای باز گرداندن عشق از دست رفته اش از وانگ و Ancient One سوال میکند، آنها به استرنج اخطار می دهند که این کار می تواند منجر به نابودی کل دنیا بشود اما استیفن سر آخر کار خودش را می کند... اما حتی بعد از اینکه استرنج این کار را انجام می دهد و دنیا را به نابودی می کشد، Ancient One باز هم سعی میکند نزد استرنج باز گردد و برایش توضیح بدهد که مرگ عشق او کریستین یک چیز تثبیت شده در خط زمانی است. اما سر آخر وقتی باز هم استرنج از فهمیدن حقیقت امتناء میکند Ancient One با به دو نیم تقسیم کردن دکتر استرنج به دو نسخه ی خوب و بد باعث میشود تا دکتر استرنج خوب بتواند جلوی استرنج خبیث را بگیرد و در حقیقت استرنج خوب موفق میشود تا با کمک Ancient One دنیا را نجات بدهد!

 

8- کاپیتان کارتر یک سرباز تمام عیار!

زمانی که استیو راجرز زخمی میشود و دیگر نمی تواند تا به یک ابر سرباز تبدیل بشود پگی کارتر تصمیم می گیرد بهترین تصمیم را بگیرد و با از خود گذشتگی و تبدیل شدنش به کاپیتان کارتر به روند جنگ و کشورش کمک کند. کاپیتان کارتر در طی همه ی ماموریت هایش به بینندگان ثابت میکند که می تواند به خوبی کاپیتان آمریکای دنیای اصلی عمل کند و درست مانند استیو راجرز/کاپیتان آمریکا به یک قهرمان واقعی تبدیل بشود! کاپیتان کارتر هم درست مانند کاپیتان آمریکای دنیای اصلی به معشوق خودش یعنی استیو راجرز علاقه ی زیادی دارد و حتی در صحنه ای که او فکر میکند استیو را برای همیشه از دست داده است به خوبی می تواند حس ناراحتی اش را بیننده القا کند و از کاپیتان کارتر برای مخاطبان یک شخصیت چند وجهی خوب بسازد.

 

7- تچالا به عنوان استار لرد سزاوار احترام کل کهکشان است!

شخصیت استار لرد برای ما طرفداران کمیک های مارول همیشه یاد آور پیتر کوییل دوست داشتنی دنیای اصلی مارول بوده و هست اما این بار ما در سریال What If…? شاهد این هستیم که گروه روجر ها اشتباه می کنند و بجای فرود آمدن در آمریکا در قاره ی آفریقا و در کشور واکاندا فرود می آیند و شاهزاده ی واکاندا یعنی تچالا را می دزدند! اما همین تغییر کوچک باعث تغییرات بزرگی در گروه روجر ها و حتی در خود شخصیت استار لرد میشود، زیرا تچالا به کمک اخلاقیات ویژه ی خودش که از زادگاهش واکاندا آموخته باعث تغییراتی بزرگ در بین روجر ها میشود و آنها را به چیزی بیشتر از یک مشت دزد خرد پا تبدیل میکند. تچالایی که ما در سریال What If…? شاهد هستیم به اندازه ای قدرت مند و شایسته است که در کنار دوست همیشگی اش یعنی یاندو شخصیت های خبیث زیادی را به زانو در می آورد، شخصیت هایی همچون تانوس و نبیولا که در دنیای اصلی مارول جزو قدرتمند ترین شخصیت های به حساب می آیند؛ و در آخر هم تچالا موفق میشود تا کالکتر را به سزای اعمالش برساند و با افتخار به سرزمین خودش واکاندا و نزد پدرش تچاکا باز گردد.

 

6- ورژن زامبی واندا، ترسناک اما قدرتمند!

شاید قسمت زامبی های مارول یکی از محشر ترین قسمت های این سریال باشد، اما بگذارید جدا از تعریف  تمجید کردن از این اپیزود به یکی از مخوف ترین شخصیت های در این اپیزود اشاره کنم، ما در این اپیزود شاهد این هستیم که ویروسی کشنده در دنیا پخش شده و است و اکثر جمعیت زمین و همچنین ابرقهرمانان زمین را آلوده کرده است و آنها را به زامبی تبدیل کرده است، درست مانند تمام داستان های آخر الزمانی عده ای زنده مانده اند و برای بقا می جنگند، چهره هایی آشنا همچون اسپایدرمن، باکی بارنز، شارون کارتر و... آنها به کمپی می رسند که زامبی ها به دلیلی نا معلوم نمی توانند نزدیک آن بشوند، اما... بعد معلوم میشود که علت این اتفاق ویژن است و در حقیقت سنگ ذهن روی پیشانی ویژن اجازه ی نزدیک شدن زامبی ها به او را نمی دهد، همه زامبی ها بجز یکی، عشق همیشگی ویژن یعنی... واندا! بعد معلوم میشود که ویژن هم از عشق معشوق تبدیل شده به زامبی اش کور شده و همه ی این مدت مشغول کشاندن افراد به اردوگاه خودش و واندا بوده تا از گوشت انسان های دیگر به واندا بدهد و کاری کند که واندا گرسنگی نکشد، ویژن حتی به تچالا هم رحم نکرده و ما شاهد این هستیم که یک پای شخصیت بلک پنتر توسط ویژن قطع شده و خوراک واندا شده! واندا به اندازه ای وحشی و سر کش به تصویر کشیده میشود که سر آخر تنها موجودی که می تواند با او مقابله کند فقط و فقط هالک است!

 

5- کالکتر می تواند یک مافیای ترسناک باشد!

طرفداران دنیای سینمایی مارول با شخصیت کالکتر به خوبی آشنا هستند، اما کالکتر سریال What If…? دیگر آن کالکتر آرام و بی خطر دنیای اصلی نیست، او در این دنیا هم به جمع کردن اشیاء و افراد ویژه برای کلکسیون خودش مشغول است اما با این تفاوت که او دیگر صاحب یک قدرت مطلق شده و در حقیقت یک مافیای کامل راه اندازی کرده است. کالکتر سریال What If…? شخصی بسیار تنومند و عضلانی است و از مهارت رزمی بالایی هم برخوردار است، وی حتی در حین نبرد با تچالا / استار لرد بجز بهره بردن از برتری فیزیکی خودش از وسایلی همچون خنجر الف های تاریک و حتی تاج الهه ازگارد یعنی هلا استفاده میکند و قدرت خودش را به رخ تچالا می کشد.

 

4- غم هنک پیم می تواند باعث نابودی دنیا بشود!

پیوستن فیوری به غول های یخی؟ همکاری لوکی با سازمان شیلد؟ هر دوی اینها تعجب آور است اما هیچکدام عجیب تر از تبدیل شدن هنک پیم، اولین انت من، به یک شخصیت خبیث نیست! در این قسمت What If…? شاهد این بودیم که زمانی که دختر هنک پیم یعنی هوپ برای سازمان شیلد مشغول به کار بوده و در حین عملیات کشته شده، پدرش عقلش را از دست داده است و تصمیم گرفته تا به شخصیتی خبیث به نام یلو جکت تبدیل بشود و قهرمانان آینده ی زمین، یعنی گروه اونجرز را قتل عام کند! هواداران کمیک های مارول مدت ها بود که می خواستند خبیثی با قدرت هایی همچون کوچک و بزرگ شدن ببینند در این اپیزود به آرزوی خودشان رسیدند، آن هم با دیدن هنک پیمی خبیث، غیر قابل کنترل و سادیسمی!

 

3- تانوس تایتان قاتل؟ یا یک زامبی خبیث؟

تانوس در سریال What If…? نقش پر رنگی داشته و یکی از شخصیت هایی بوده که تاکنون در دو اپیزود مختلف دو نقش متفاوت را ایفا کرده است. ابتدا شاهد این هستیم که تچالا در جایگاه استار لرد با تانوس مواجه میشود و شاهد تانوسی است که درست مانند تانوس دنیای اصلی به عقیده دارد که کاهش جمعیت عالم برای بقای عالم امری ضروری است، اما بعد از تاثیر تچالا بر روی او تانوس به دوستی خوب برای تچالا و پدری مهربان برای دخترش نبیولا تبدیل میشود که عقاید هیجانی خودش را فقط در حد و اندازه ی عقیده نگه می دارد. و اما در اپیزود بعدی ما شاهد این هستیم که قهرمانانی که از دست زامبی ها جان سالم به در برده اند برای پی بردن به راز درمان ویروس زامبی راهی واکاندا میشوند، اما غافل از اینکه تایتان دیوانه تانوس با پشتیبانی یک ارتش و به همراه داشتن دستکش و سنگ های بی نهایت منتظر آنها است، اما صبر کنید اوضاع از این هم بدتر است... تانوس هم به یک زامبی تبدیل شده است!!!

 

2- دکتر استرنج، شکل جدیدی از خباثت!

شاید بتوان به اپیزود دکتر استرنج در سریال What If…? لقب دارک ترین اپیزود این سریال، تمامی سریال های مارول و یا شاید حتی دارک ترین اثر به تصویر کشیده شده در دنیای سینمایی مارول را داد! اپیزودی که در آن استیفن استرنج بجای دستانش عشق زندگی اش را از دست میدهد و برای نجات دادنش دنیا را به نابودی میکشد، دیدن اینکه شخصیتی خردمند و دانا همچون دکتر استرنج که در تمامی کمیک ها و همچنین فیلم های دنیای سینمایی مارول در واقع عاقل ترین شخصیت است رو به جنون می رود به اندازه ی کافی ترسناک و دارک هست تا بتواند نفس بینندگان این اپیزود را در سینه حبس کند. ما در این اپیزود شاهد تقابل و مبارزه ی دو وجه شخصیت دکتر استرنج با یکدیگر هستیم و به راستی که این اتفاق یکی از عجیب ترین عناصر کل سریال What If…? است. در واقع در این اپیزود نشان داده میشود که حتی اگر شخصیت هایی خردمند همچون دکتر استرنج هم بخواند غیر عاقلانه تصمیم بگیرند، جهان چطور رو به تباهی خواهد رفت...

 

1- اولترانی فراتر از اولترانی که در MCU می شناسیم!

در قسمت هشتم سریال What If…? با اولترانی روبرو می شویم که طرفداران کمیک های مارول همیشه آرزوی دیدنش را در دنیای سینمایی این شرکت داشتند، اولترانی که به راستی توانایی حاکم کردن آخرالزمان بر دنیا را دارد! شاید بتوان دلایل زیادی برای بودن اولتران سریال What If…? در صدر این لیست ارائه داد، از تار و مار شدن اونجرز بدست او یا از وسط نصف شدن تانوس توسط او آن هم در یک چشم بهم زدن. ما در قسمت هشتم سریال What If…? شاهد خط زمانی ای هستیم که در آن اولتران به چیزی که در فیلم اونجرز: عصر اولتران دنبالش بود رسیده و هم به یک بدن اورگانیک (یا در حقیقت همان کالبد ویژن) دست یافته و به کمک قدرت آن توانسته تا نسل بشر را به کلی نابود کند! (البته بجز هاک آی و بلک ویدو که در این قسمت شاهد تلاش آنها برای نجات باقیمانده ی دنیا هستیم.) اما اولتران زمانی که ماموریت خودش را به پایان میرساند بوسیله ی در دست داشتن تمامی سنگ های بی نهایت حتی از درک و فهم روباتیک خودش هم فراتر میرود و موفق به دیدن واچر میشود! او حتی به واچر و دنیا های تحت نظر او هم رحم نمی کند و برای برقرار کردن آنچه خودش "سکوت" می خواند به واچر و مولتی ورس هم حمله ور میشود!!!

 

نظرتان راجع به موارد این لیست چه بود؟

به نظر شما باز شدن پای داستان های What If به دنیای سینمایی مارول اتفاق مثبتی است؟

نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید؟

 

نویسنده: امیرعلی آصفی

 

اشتراک خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار کمیک ایمیل خود را وارد کنید