اخبار و مقالات

10 نکته ای که باید قبل از تماشای سریال هاکای بدانید

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ 0 848
توسط : کمیک فارسی

مقدمه: مدتی است که سریال هاکای از سرویس دیزنی پلاس در حال پخش است و بدلیل حال و هوای کریسمسی اش علاوه بر مخاطبان طرفدار کمیک، مخاطبان غیر کمیکی را هم مجذوب خود کرده است. اما سریال هاکای برای ما طرفدران دنیای کمیک از زمان معرفی اش یک وعده شیرین به حساب می آمد، چرا که مارول این بار بعد از سالیان سال تصمیم داشت تا به این عضو کمتر پرداخته شده اونجرز بها بدهد. در دنیای کمیک های مارول هاکای را می توان جزو مهم ترین شخصیت های این کمپانی دانست، شخصیتی که داستان های خواندنی گوناگونی دارد و به عقیده بسیاری از منتقدان (از جمله خودم) برخی از بهترین عناوین در کمیک های مارول، کمیک های هاکای هستند. در این مقاله قصد دارم تا به شما نکاتی را بگویم، تا قبل از دیدن سریال هاکای آنها را در نظر داشته باشید. از آنجا که در این مقاله قصد داریم تا به تاریخچه شخصیت هاکای در دنیای سینمایی مارول بپردازیم، لازم است بگویم تا اگر همه فیلم های MCU را تماشا نکرده اید این مقاله را نخوانید زیرا قطعاً برایتان حاوی اسپویل است. اگر شما هم مثل من برای تماشای سریال هاکای ذوق زده هستید با من امیرعلی آصفی در ادامه این مقاله در کمیک فارسی همراه باشید...

 

1- پشت صحنه ای معرکه!

باید قبول کنیم که دیزنی و مارول در آوردن افراد نابغه دنیای تلوزیون به آثارشان سنگ تمام گذاشته اند. برای مثال سال پیش مارول در سریال محوب خودش یعنی سریال لوکی از آقای مایکل والدرن استفاده کرده بود، اگر این نام بریتان آشنا است باید بگویم که، بله! آقای والدرن یکی از مغر متفکران پشت سریال محبوب Rick & Morty است. این بار مارول در سریال هاکای هم از قدرت خود استفاده کرده و افراد خبره زیادی را در پشت صحنه این سریال دور یکدیگر جمع کرده است. در سال 2019 اعلام شدن که در سریال هاکای آقای جاناتان ایگلا هم حضور خواهد داشت، جاناتان ایگلا یکی از نویسندگان اصلی سریال Mad Men ساخته شبکه AMC است، او همچنین یکی از نویسندگان اصلی سریال Bridgerton نیز بوده است، سریالی که در جشنواره امی غوغا به پا کرد. پس از ابتدا با این ذهنیت به سمت سریال هاکای بروید که چیزی که در حال تماشایش هستید توسط نوابغ این حرفه برایتان آماده شده است!

 

2- وفاداری به کمیک ها!

خب بگذارید به کمی عقب تر برگردیم، دقیق تر بگویم به مراسم کمیک کان سال 2019، در کمیک کان 2019 بود که اولین بار مارول به صورت رسمی سریال هاکای را به طرفدران معرفی کرد. در ابتدا هیچ اطلاعات دیگری از این سریال در دست نبود اما نکته ای وجود داشت که طرفداران را به وجد آورده بود و آن چیزی نبود جز شباهت لگوی سریال به لگوی سری کمیک های هاکای که توسط نوابغ دنیای کمیک یعنی مت فرکشن و دیوید آجا خلق شده بود (به نظر عده زیادی از منتقدان و همچنین به نظر خودم، بهترین سری کمیک های تاریخ هاکای همین سری کمیک هایی که راجع به آن گفتم هستند!). بگذارید بیشتر راجع به این سری کمیک های خارق العاده با شما حرف بزنم، سری کمیک های هاکای نوشته مت فرکشن یکی از بهترین داستان های این انتشارات بود زیرا که علاوه بر طرفداران خود شخص هاکای، طرفداران باقی قهرمانان را هم به طرف خودش جذب کرده بود، داستان گویی این سری کمیک ها و میزان اکشن آن در بین کمیک های آن سال های مارول بی نظیر بود، همچنین در این سری کمیک ها شخصیت های فرعی بسیاری هم حضور داشتند و به جذاب تر شدن خط داستانی کمک می کردند، از شخصیت هایی مهم همچون بزرگترین شاگرد هاکای یعنی کیت بیشاب گرفته تا شخصیت های فرعی جذاب با نقش های کوچک مثل سگ پیتزایی! (جالب است بدانید که اصلاً شخصیت سگ پیتزایی سریال هاکای هم اولین بار در این سری کمیک ها خلق شد). آنتاگونیست های این سری کمیک ها هم به نوع خود جذابیت مخصوص به خودشان را داشتند، از اعضای باند خلافکاران روسی گرم کن پوش گرفته تا شخصیتی دارک و پیچیده کلاون که به نظر می آید باید منتظر دیدن او هم در سریال هاکای باشیم.

 

3- تیم بازیگری خارق العاده!

همه ما طرفداران دنیای سینمایی مارول برای دیدن بیشتر جرمی رنر در نقش هاکای به لطف این سریال ذوق زده هستیم. اما در سریال هاکای جناب جرمی رنر تنها بازیگری نیست که برای دیدن نقش آفرینی اش ذوق زده هستیم، در ابتدا وقتی مطرح شد که احتمال حضور خانم هیلی استانفیلد در نقش کیت بیشاپ وجود دارد، بیش از پیش هواداران دنیای سرگرمی مشتاق دیدن سریال هاکای شدند زیرا هیلی استانفیلد در سال 2018 هم در فیلم سینمایی بانبل بی از سری روبات های ترنسفورمرز نقش آفرینی کرده بود و در آن فیلم هم خوش درخشیده بود. اما فکر نکنید که تنها پروژه شبه کمیکی خانم استانفیلد همان فیلم بود بلکه ایشان سابقه صداپیشگی در نقش یک ابرقهرمان را هم در کارنامه خودشان دارند، بله! اگر صدای هیلی استانفیلد برایتان آشنا به نظر می رسد، علتش صداپیشگی او در نقش اسپایدر گوئن در انیمیشن سینمایی تحسین شده "دنیای عنکبوتی" است. بازیگران مطرح دیگری هم در سریال هاکای حضور خواهند داشت مانند فلورنس پیو در نقش خواهر بلک ویدو و... بسیاری از بازیگران کار بلد دیگر دنیای سینما. پس چه بهانه ای بهتر از تماشای یک سریال کمیک بوکی پر از ستاره!

 

4- خط زمانی سریال هاکای کجای دنیای سینمایی مارول قرار می گیرد؟

بعد از ماجرا های سری فیلم های جنگ بی نهایت، کار آسانی نیست که یکی از فیلم ها و سریال های مارول را تماشا کنید و سریع بفهمید که داستان این اثر در کجای خط زمانی دنیای سینمایی مارول قرار می گیرد. اما چیزی که می دانیم این است که داستان سریال هاکای درست بعد از وقایع فیلم اونجرز: پایان بازی اتفاق می افتد و سریال در دنیایی جریان دارد که هنوز هم درگیر عواقب پس از بشکن تانوس هستند. سریال های دنیای سینمایی مارول که قبل از هاکای پخش شدند، اللخصوص سریال های "واندا ویژن" و "فالکون و سرباز زمستان" هر کدام به شکل ویژه خودشان از پیامد های بشکن تانوس استفاده کردند و روی آن مانور دادند، حالا باید ببینیم که سریال هاکای چه تاثیری از بشکن تانوس که منجر به ناپدید شدن نیمی از جمعیت جانداران جهان شده بود می گیرد. چیز دیگری هم که راجع به سریال هاکای می دانیم این است که وقایع داستانی آن در زمان عید کریسمس جریان دارد و ما با یک سریال ابرقهرمانی/کریسمسی جذاب طرف خواهیم بود. قطعاً برایمان جالب خواهد بود تا ببینیم که فضای دارک بعد از وقایع بشکن تانوس چگونه در کنار روحیه لطیف کریسمس قرار خواهد گرفت.

 

5- با Swordsman آشنا شوید!

خب طبیعی است که شما تا به حال اسمی از شخصیت شمشیر زن نشنیده باشید، زیرا شمشیر زن یکی از قدیمی ترین شخصیت های کمیک های مارول باز می گردد، در واقع نقش شمشیر زن در کمیک های دوران طلایی مارول به زمانی باز می گردد که کماندار محبوب مورد بحث امروز ما، یعنی هاکای هنوز به گروه اونجرز و سازمان شیلد ملحق نشده بود و باید بدانید که هاکای قبل از همه این داستان ها توسط شمشیر زن آموزش رزمی دیده بود. در واقع شمشیر زن را می توان در جایگاه یک استاد برای هاکای دانست. شمشیر زن در طول داستان های مارول نقش های بسیاری داشته از ایفا کردن نقش یک قهرمان گرفته تا تبدیل شدن به یک آنتاگونیست، اما چیزی که در سریال هاکای جالب توجه است واکنش هاکای به دیدن استادش بعد از این همه سال است و شاید بالاخره به واسطه حضور او ما از زندگی گذشته کلینت قبل از پیوستن به اونجرز اطلاعاتی بدست بیاوریم ، یا شاید هم در سریال هاکای شمشیر زن داستان قدیمی خودش در کمیک های مارول را نداشته باشد و ما او را به عنوان یک استاد قدیمی برای هاکای در دنیای سینمایی مارول نبینیم. چیزی که دیدن شخصیت شمشیر زن در سریال هاکای را بیشتر از همه جذاب می کند بازیگر این نقش است، یعنی تونی دالتون! که اگر طرفدار سریال محبوب "بهتر است سال را خبر کنی" باشید قطعاً با نقش آفرینی های او آشنا هستید.

 

6- سر آغاز کیت بیشاپ!

یکی از مهم ترین دلایلی که برای دیدن هیلی استانفیلد در سریال هاکای اشتیاق داریم شخصیتی است که او در این سریال نقشش را ایفا می کند، یعنی مهم ترین شاگر و دستیار هاکای کیت بیشاپ. جالب است بدانید که سابقه خود شخصیت کیت بیشاپ در کمیک های مارول هم آنچنان طولانی نیست و اولین حضور کیت بیشاپ در کمیک های مارول به سال 2005 در سری کمیک های Young Avengers باز می گردد. ولی دقیقا از همان اولین حضور کیت در کمیک های مارول مهر او به دل هوادارن مارول افتاد. حتی این داستان تا جایی ادامه یافت که بعد تر کیت بیشاپ صاحب کمیک های اختصاصی خودش شد، البته در سال های اخیر پای شخصیت کیت بیشاپ حتی به بازی های ویدیویی مارول در کنار شخصیت های درجه اول مارول هم باز شده است. شاید دلیل محبوبیت شخصیت کیت بیشاپ را بتوان تفاوتش با دستیار های معمول ابرقهرمانان دانست، او مانند دیگر دستیاران قهرمانان بزرگ نیست، از راه و روش مبارزه اش گرفته تا ارتباط و شیمی عالی اش با استاد خود یعنی هاکای.

 

7- زمانی که کلینت بارتون رونین بود!

در ابتدای فیلم اونجرز پایان بازی به بینندگان گفته شد که کلینت بارتون در 5 سالی که خانواده اش به دست تانوس پودر شده بودند دست به کار های وحشتناکی زده است و به سمت اجرای عدالت از سمت یک بعد تاریک گرویده است. اما ما فرصت زیادی پیدا نکردیم تا بفهمیم که کلینت واقعاً به چه چیزی تبدیل شده است زیرا ناتاشا رومانوف در همان ابتدای فیلم او را پیدا کرد و با صحبت کردن از ماموریت جدیدی که او و گروه اونجرز قصد انجام دادنش را داشتند به کلینت یک هدف جدید و یک امید تازه برای مبارزه را داد. اما سریال تا به اینجای کار نشان داده است که قصد دارد بیشتر به زندگی آن دوران کلینت بارتون بپردازد. قطعاً ما در سریال با شخصیت و کار هایی که کلینت در دوران رونین بودنش انجام داده است بیشتر آشنا خواهیم شد و اصلا دور از انتظار نیست که شاهد عواقب کار هایش رو زندگی کنونی اش باشیم.

 

8- زندگی خانوادگی کلینت!

در دنیای سینمایی مارول اولین بار در فیلم اونجرز عصر اولتران بود که فهمیدیم یک قهرمان هم می تواند زندگی خانوادگی داشته باشد. یادتان که هست؟ اونجرز برای مدتی کوتاه مهمان خانواده بارتون در مزرعه شان بودند و برای اولین بار از نزدیک با خانواده دوستشان هاکای آشنا شدند. در آن فیلم نشان داده شد که با وجود زندگی کلینت به عنوان یک قهرمان آرامش نسبی ای بر زندگی خانوادگی اش حکم فرما است. (البته تا زمانی که سر و کله تانوس پیدا شد.) زندگی خانوادگی کلینت بارتون به اندازه ای مهم بود که حتی ما بوسیله تماسی که همسر کلینت با او گرفت پی بردیم که کسانی که توسط تانوس از هستی حذف شده بودند به زندگی برگشته اند. از همان تیزر های اولیه سریال هم پیدا بود که ما در سریال هاکای بیشتر با قسمت خانوادگی این قهرمان آشنا خواهیم شد و همچنین باید دوباره شاهد درد دوری کلینت از خانواده اش آن هم در ایام کریسمس باشیم. بدون شک دیدن دوری دوباره کلینت بارتونی که دفعه قبل بخاطر محو شدن خانواده اش به یک قاتل بدل شده بود، جذاب خواهد بود.

 

9- اسپین آفی از اکو!

مورد جالب دیگری که در سریال هاکای به چشم می خورد حضور شخصیت اکو است. اکو ابتدا به عنوان یک آنتاگونیست در کمیک های دردویل به خوانندگان معرفی شد، قدرت ویژه او درست همانند تسک مستر بود، یعنی او هم فقط با یک بار نگاه کردن شیوه مبارزه رقیبش کاملاً آن را حفظ می شد. اکو بعد ها در کمیک ها ضد رئیس قبلی اش یعنی کینگ پین شد و حتی در دنیای کمیک های مارول پا جای پای شخصیت کلینت بارتون در دنیای سینمایی گذاشت و برای انتقام گرفتن از تبهکاران به رونین تبدیل شد. نقس شخصیت اکو که نام اصلی اش مایا لوپز است را بازیگر تازه کار آلاکوا کاکس ایفا خواهد کرد و دور از انتظار نیست که بعد ها شاهد ساخته شدن یک سریال اسپین آف از روی این شخصیت باشیم. با وجود نقشی که اکو در کمیک های دردویل داشته است حتی دور از انتظار نیست که مت مورداک دنیای سینمایی مارول به واسطه سریال اکو به MCU باز گردد.

 

10- Valentina Allegra de Fontaine

و اما مورد آخر یعنی شخصیت کنتس "ولنتینا آلگرا دون فانتین" (اسم سختی است نه؟ خود او هم ترجیح می دهد تا دیگران "ول" صدایش کنند.) طرفداران سریال های مارول وقتی برای اولین بار ولنتینا آلگرا دون فانتین را در قسمت آخر سریال فالکون و سرباز زمستان دیدند جا خوردند اما این حضور در دنیای سینمایی مارول از جایی عجیب تر شد که در صحنه بعد از تیتراژ فیلم سینمایی بلک ویدو هم سر و کله او بر سر مزار ناتاشا پیدا شد و به خواهر ناتاشا یعنی یلنا گفت که کلینت بارتون مسئول مرگ خواهرش است! معلوم نیست که آیا ما شخصیت ول را در سریال هاکای خواهیم دید یا نه ولی چیزی که معلوم است این است که شاهد یلنا در سریال هاکای هستیم، ولی اینبار نه برای همکاری با قهرمان داستانمان، بلکه برای کشتن او! حتی تصور دیدار یلنا و هاکای با یکدیگر هم جذاب است اما به غیر از این شاید در سریال هاکای بفهمیم که قصد واقعی ولنتینا آلگرا دون فانتین از این کار هایش چیست و چرا قصد دارد به برخی از شخصیت های دنیای سینمایی مارول آن طور که خودش می خواهد سمت و سو بدهد؟!

 

نویسنده: امیرعلی آصفی

اشتراک خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار کمیک ایمیل خود را وارد کنید