اخبار و مقالات

۵ دشمن برتر پسر جهنمی

۲۸ تیر ۱۴۰۰ 0 1285
توسط : کمیک فارسی

 

با توجه به استقبال شما دوستان عزیز از سری کمیک های پسر جهنمی که روی سایت ترجمه شده اند، تصمیم گرفتم تا با نوشتن چند مقاله شما را بیشتر با شخصیت پسر جهنمی و تیم دوست داشتنی‌ اش B.R.D.P آشنا کنم، به همان اندازه ای که قهرمان های کمیک های پسر جهنمی در موفقیت داستان های او تاثیر گذاشته اند... دشمن های وی هم در این موفقیت ها سهیم بوده اند. مگر میشود تا با داستانی اسرار آمیز و ترسناک مثل کمیک های پسر جهنمی سر و کار داشت اما در این داستان ها چیز ترسناکی وجود نداشته باشد... دشمنان پسر جهنمی دقیقاً همان چاشنی ترسناک داستان های وی هستند!

بعضی از افراد داخل این لیست به لطف فیلم های سینمایی پسر جهنمی شانس حضور بر روی پرده ی نقره ای سینما را داشته اند اما به واسطه ی این مقاله میخواهم شما بیشتر با آنها آشنا بشوید. این یک لیست از مهم ترین و مخوف ترین دشنمانی است که پسر جهنمی تا به حال با آنها درگیر شده... ممکن خیلی از اسامی دشمنان دیگری که در کمیک های پسر جهنی آنها را دیده اید در این لیست نباشد اما باید بگویم که افراد حاضر در این لیست دشمنانی اند که خود پسر جهنمی شخصاً با آنها درگیر شده و اسامی دشنمانی که وی به کمک تیمش B.R.D.P آنها را شکست داده، در این لیست ذکر نشده. این شما و این هم خطرناک ترین دشنمان پسر جهنمی...

 

۵- گریگوری راسپوتین (Grigori Rasputin)

خلق شده توسط: Mike Mignola و John Byrne

اولین حضور: Hellboy: Seed of Destruction #1

 

مدت ها از زمانی که راسپوتین خبیث اصلی داستان های پسر جهنمی بود می گذرد، اما به هر حال هرگز نمی توان به دشمنان پسر جهنمی فکر کرد و نام اسم راسپوتین را از قلم انداخت، بدون شک‌ می توان گفت راسپوتین اولین دشمن جدی پسر جهنمی است! راسپوتین همیشه در داستان های پسر جهنمی یکی از عناصر اصلی بوده و هست، چرا که او باعث آمدن پسر جهنمی از جهنم به زمین بود و همچنین در کمیک “Seed of Destruction با آزاد کردن Ogdru Jahad باعث اتفاقات گسترده ای شد. در واقع راسپوتین در داستان های پسر جهنمی به تمامی خوانندگان نشان داد که چه حرکات غیر انسانی ای از یک انسان بر میاید و گاهی اوقات کسی مثل پسر جهنمی با وجود اینکه یک انسان نیست اما انسانیتی مثال زدنی در وجودش دارد، و این مقوله بهترین چیزی بود که میشد داستان های پسر جهنمی را به کمک آن آغاز نمود.

 

۴- بابا یاگا (Baba Yaga)

خلق شده توسط: Mike Mignola

اولین حضور: Hellboy: Wake the Devil #5

 

شخصیت بابا یاگا سابقه ای بسیار قدیمی تر از بابا یاگای کمیک های پسر جهنمی دارد. در واقع بابا یاگا شخصیتی افسانه ای در داستان های افسانه ای روسیه است که در خانه ای متحرک بر روی دو پای مرغ زندگی میکند، برای جابجایی هایش از یک دسته هاون پرنده استفاده میکند، و از بچه های انسان تغذیه میکند! در داستان های پسر جهنمی او یکی از قدرتمند ترین و خاکستری ترین دشمنان پسر جهنمی به شمار میرود. با وجود اینکه در اکثر داستان های پسر جهنمی بابا یاگا از وی شکست می خورد اما اوضاع همیشه هم به نفع پسر جهنمی پیش نمی رود و بابا یاگا حتی یک بار پسر جهنمی را مجبور کرد تا یکی از چشمانش را تسلیم‌ او کند. بابا یاگا خودش را به عنوان نیروی خیر و یا نیروی شر نمی بیند، و تکلیف او هنوز در داستان های پسر جهنمی مشخص نشده است. اما مطمئناً نقش وی در کمیک های آینده ی پسر جهنمی پر رنگ و جذاب خواهد بود.

 

۳- هرمان ون کلمپت (Herman Von Klempt)

خلق شده توسط: Mike Mignola و John Byrne

اولین حضور: Comics Buyer’s Guide #1070

 

اکثر دشمنان پسر جهنمی در اولین حضورشان به دست او نابود میشوند، شاید به همین خاطر است که هر بار بازگشت هرمان ون کلمپت‌ در داستان های پسر جهنمی، برای خوانندگان خنده دار و برای خود پسر جهنمی موجب عصبانیت است. ون کلمپت در گذشته دانشمندی تحت امر پیشوایان نازی بوده است که برای آنها در رابطه با تولید ابر سرباز تحقیقاتی انجام می داده. از جمله ی این سرباز ها می توان به گوریل مورد علاقه ی او، یعنی "Kriegaffe" اشاره کرد. جالب است بدانید سر انجام بدن ون کلمپت نابود شد اما او سر خودش را به درون محفظه ای شیشه ای منتقل کرد و آزمایش های شیطانی اش‌ را این گونه ادامه داد. هیولا های ساخته شده توسط ون کلمپت و همچنین نبوغ شیطانی او همگی جزو عناصری بوده اند که خوانندگان را به وی علاقه مند کرده اند.

 

۲- نیموئه (Nimue)

خلق شده توسط: Mike Mignola و Duncan Fegredo

اولین حضور: Hellboy: The Wild Hunt #2

 

نیموئه یا ملکه ی خون دشمن دیرینه ی پسر جهنمی است، دشمنی وی با پسر جهنمی به زمانی باز میگردد که پسر جهنمی هنوز در جهنم زندگی میکرد. شخصیت نیموئه در واقع الهام گرفته از شخصیت بانوی دریاچه است، او از هوشی مانند هوش‌ سالامون‌ افسانه ای بهره میبرد اما افسوس که از اخلاقیات وی تهی است. نیموئه را شاید بتوان جزو سرسخت ترین دشمنان پسر جهنمی دانست زیرا که او به واسطه ی قدرت هایش فانی و نابود شدنی نیست. او با برگشتنش از مرگ تبدیل به یک تهدید جدی برای دنیا و بشریت شد، تهدیدی که حتی خود پسر جهنمی هم به سختی توانست جلویش را بگیرد. همانطور که گفتم نیموئه واقعاً یکی از خطرناک ترین دشمنان پسر جهنمی است و به اندازه ای در داستان های اخیر پسر جهنمی نقش کلیدی داشته است که حتی از شخصیت نیموئه در فیلم آخر پسر جهنمی هم استفاده شده است.

 

1- آگدورو جهاد (Ogdru Jahad)

 

 

خلق شده توسط: Mike Mignola و John Byrne

اولین حضور: Hellboy: Seed of Destruction #1

 

در طول تاریخ داستان های پسر جهنمی هیچ دشمن و شخصیت منفی ای به اندازه ی آگدورو جهاد قدرتمند نبوده و برای پسر جهنمی به این اندازه عمیق مشکل ایجاد نکرده است، در واقع میتوان گفت آگدورو جهاد از اول پیدایش پسر جهنمی به او گره خورده است. آنها در واقع اژدها هایی اهریمنی هستند که در اعماق فضا حبس شده اند و با آزاد شدنشان میتوانند سبب تمام شدن دنیا شوند، البته رها شدن آنها تنها بوسیله ی یک کلید خاص امکان پذیر است و آن کلید چیزی نیست بجز... دست راست پسر جهنمی. با اولین حضور آگدورو جهاد در کمیک های پسر جهنمی این سوال برای خوانندگان پیش آمد که "آیا خود پسر جهنمی هم یک تهدید برای بشریت به حساب میاید یا نه؟!". درست است که در داستان های پسر جهنمی به ندرت خبری از آگدورو جهاد میشود، اما طرفداران پسر جهنمی هر بار با دیدن این اژدهای هفت سر میدانند که پسر جهنمی با چالش بزرگی دست و پنجه نرم خواهد کرد!

 

 

این بود از لیست قدرتمند ترین آنتاگونیست های دنیای کمیک های پسر جهنمی، همانطور که در اول مقاله هم گفتم شاید بتوان پسر جهنمی را مهم ترین و محبوب ترین شخصیت دنیای کمیک دانست که زیر سایه ی دو غول صنعت کمیک یعنی مارول و دیسی نیست! سایت کمیک فارسی افتخار این را داشته که تا به امروز دو فصل از داستان های جذاب پسر جهنمی را بصورت کامل ترجمه کند و شما میتوانید از خواندن آنها در سایت لذت ببرید! فصل های آینده ی داستان های پسر جهنمی هم به زودی بصورت ترجمه و شده و هفتگی در دسترس شما خوانندگان گرامی قرار خواهد گرفت.

لطفاً ما را از نظرات پر مهر خودتان محروم نفرمایید و برای ما بنویسید که دوست دارید چه مطالب دیگری راجع به پسر جهنمی و کمیک های او بخوانید...

 

نویسنده: امیرعلی آصفی

 

اشتراک خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار کمیک ایمیل خود را وارد کنید